16.02.2017/13:04

Mark Schneider, Nestle: W 2017 r. chcemy osiągnąć wzrost na poziomie od 2 do 4 proc.

Rok 2016 firma Nestle zamknęła z 3,2 proc. wzrostu organicznego i wzrostem zysku operacyjnego o 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W 2017 roku Nestlé będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2 do 4 proc.

W 2016 r. firma Nestle osiągnęła 3,2 proc. wzrostu organicznego i 2,4 proc. rzeczywistego wzrostu wewnętrznego. Sprzedaż grupy była na poziomie 89,5 mld CHF, co oznacza wzrost o 0,8 proc., przy wpływie zmiany kursu walut na poziome -1,6 proc. Wzrost zysku operacyjnego sięgnął 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego, zysk operacyjny na poziomie 15,3 proc. przy odnotowanym wzroście o 20 punktów bazowych. Wzrost zysku podstawowego Nestle na akcję sięgnął  3,40 CHF, przy zachowaniu stałego kursu walutowego na poziomie 3,4 proc. Nastąpiła znacząca redukcja średniego kapitału obrotowego z 4,7 proc. do 2,8 proc. wartości sprzedaży. Władze spółki zaproponowały zwiększenie dywidendy do 2,30 CHF za akcję.

W 2017 r. Nestle będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2 do 4 proc. poprzez poprawę zysku, zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także efektywność kapitałową.

- Przewidujemy, że w 2017 r. osiągniemy wzrost organiczny na poziomie od 2 do 4 proc. Spodziewamy się również poprawy zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także wzrostu efektywności kapitałowej. Jednocześnie kontynuujemy inwestycje, których celem jest dalszy wzrost organiczny na średnim poziomie jednocyfrowym i efektywność ekonomiczna oraz znaczna redukcja kosztów strukturalnych do 2020 roku – mówi Mark Schneider, prezes Nestlé S.A.

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów  i prawie 90 marek, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Kit Kat, Lion, Nesquik, Nałęczowianka oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.