04.12.2018/08:44

Koniec z geoblokowaniem w handlu

Od grudnia firmy w krajach członkowskich Unii Europejskiej nie mogą ograniczać dostępu do swoich towarów lub usług klientom z innych państw UE. To ważny krok dla rozwoju unijnego handlu, ale niesie ze sobą szereg konsekwencji - pisze Rzeczpospolita.

Zdaniem ekspertów e-sklepy działające w Polsce mogą odczuć negatywnie nowe przepisy. Polacy nie będą mieli żadnych ograniczeń do skorzystania z podobnych sklepów w innych krajach. O tym, jak wiele może się zmienić, świadczy m.in. fakt, że do tej pory aż 1/3 transakcji w segmencie e-commerce była uniemożliwiana przez geoblokadę.

Eksperci zwracają także uwagę na duże wyzwania przed firmami. To m.in. kwestia zwrotów, które przy przesyłkach międzynarodowych są bardzo drogie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.