18.10.2016/09:40

Konsolidacja na polskim rynku hurtowym FMCG

Zmiany w handlu detalicznym nie wpływają pozytywnie na sytuację firm hurtowych. Analogicznie jak w przypadku handlu detalicznego, również na rynku hurtowym obsługującym ten sektor można zaobserwować spadek liczby mniejszych, niezależnych operatorów. Z każdym rokiem maleje liczba sklepów małoformatowych, dla których hurtownie są głównym źródłem zaopatrzenia.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 21.10.2016

    Piękna analiza tylko czy ktoś w tym zauważa rolę e-commerce? czyli de facto sposobu zamawiania produktów a nie tylko miejsca fizycznego wysyłki/odbioru towaru? czy za rok/za trzy lata taka analiza będzie w ogóle miała rację bytu? Za trzy lata analiza może dotyczyć jakim kanałem następują zamówienia i nie będzie to kanał hurtowni z dostawą lub hurtowni bez dostawy, ale e-commerce marketplace z tabletu, e-commerce własny z mobile (ciekawe czy ten kierunek rozwinie się), e-commerce dostosowany geolokalizacją czy też inne metody zamawiania, których jeszcze nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić lub wyobrażamy sobie, ale nie widzimy możliwości zastosowania. Trochę jak z internetem 25 lat temu kiedy nikt nie potrafił sobie wyobrazić jak można robić na tym biznes. GfK polecam głębszą analizę tematu i zapraszam do dyskusji. I nie zapominajmy, że internet musiał przebijać się do świadomości ok 15 lat, e-commerce w hurcie FMCG może zająć to tylko 3 lata - z czego pierwszy rok zmian już za nami

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.