17.02.2013/21:48

Konsumenci lubią promocje i chętnie z nich korzystają

Wybierając produkt w sklepie 88 proc. osób zwraca uwagę na promocje. Odsetek uwzględniających je klientów zależy jednak od branży – najwyższy jest w przypadku produktów spożywczych i chemii gospodarczej (98 proc.). Większość konsumentów kupuje promowany produkt wyłącznie wtedy, gdy jest przekonana do danej marki. Co trzeci Polak kupuje towar z promocji bez względu na jego markę.

Z Monitora Promocji 2012 ARC Rynek i Opinia wynika, że tego typu akcje są zdecydowanie najbardziej popularne przy zakupie produktów spożywczych i chemii gospodarczej, zaś najmniej w przypadku produktów finansowych. Zdaniem konsumentów najbardziej atrakcyjną formą promocji, niezależnie od branży, jest obniżenie ceny produktu lub usługi, natomiast najmniej atrakcyjną – zaproszenia na imprezy czy wydarzenia sponsorowane przez różne firmy. Mimo dużej częstotliwości akcji promocyjnych, konsumenci deklarują, że nie są nimi znudzeni. 62 proc. ankietowanych jest zdania, że dzięki dużemu wyborowi promocji zawsze mogą znaleźć ofertę ciekawą dla siebie, zaś 59 proc. przyznaje, że wciąż są promocje, które ich pozytywnie zaskakują. Ponad połowa respondentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, iż promocji jest tak dużo, że nie zwraca się na nie uwagi. Najpopularniejszym źródłem informacji na temat promocji jest Internet. Wyjątek stanowi branża FMCG, w przypadku której największym powodzeniem cieszą się gazetki reklamowe wydawane przez sieci handlowe. – Z naszego badania wynika, że polskim konsumentom nie nudzą się promocje. Wręcz przeciwnie, chętnie z nich korzystają i pozytywnie oceniają. Jednocześnie wyraźnie widoczna jest tendencja do skłaniania się ku akcjom, które w jak najmniejszym stopniu angażują konsumentów. Głównie dlatego, że ci ostatni nie są chętni do uczestniczenia w promocjach wymagających od nich indywidualnego udziału – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.



(RED)

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.