04.02.2019/11:02

Krzysztof Gradecki: Sieć Rabat w GK Specjał zyskała mocnego partnera. PGD ma duży potencjał wzrostu

Grupa Specjał jest w stanie zapewnić nie tylko konkurencyjność biznesu sieci Rabat, ale także będzie w stanie efektywnie go rozwijać. W przypadku PGD chcemy się skupić na biznesie w obszarze drogeryjnym, bo wierzymy w jego ogromny potencjał – mówi Krzysztof Gradecki, współwłaściciel Polskiej Grupy Drogeryjnej i udziałowiec spółki Rabat Detal.

Dlaczego zdecydował się Pan na sprzedaż większościowego udziału w sieci Rabat Detal rzeszowskiej Grupie Specjał?

Spółka Rabat Detal, w której większościowe udziału przejęła Grupa Specjał była częścią Polskiej Grupy Drogeryjnej, której działalność skupia się na biznesie drogeryjnym. Sklepy spożywcze, to zupełnie inny rodzaj biznesu niż kosmetyki, w handlu artykułami spożywczymi potrzebna jest duża skala, która pozwala zaoferować konkurencyjne ceny. Nowy inwestor jest w stanie zapewnić nie tylko konkurencyjność biznesu, ale także będzie w stanie efektywnie go rozwijać. Tradycyjny handel spożywczy będzie powoli tracił na znaczeniu i dlatego wymaga profesjonalnego wsparcia, a także inwestora który zapewni mu konkurencyjność i pozwoli rosnąć.

W przypadku PGD chcemy się skupić na biznesie w obszarze drogeryjnym, bo wierzymy w jego ogromny potencjał. Naszym zdaniem rynek drogeryjny w Polsce jeszcze przez wiele lat będzie rósł bardzo dynamicznie. Jednym z powodów jest fakt, że konsumpcja tego typu produktów w Polsce w stosunku do krajów Europy Zachodniej jest na niższym poziomie. Od wielu lat polscy konsumenci gonią w tym obszarze Europę, ale ciągle jesteśmy daleko. To daje nam solidne fundamenty pod wzrost biznesu. Prognozujemy, że rozwój rynku może w najbliższych latach sięgać nawet kilkunastu procent r/r. Chcemy wykorzystać tę szansę i rosnąć równie dynamicznie co rynek. Będziemy systematycznie zwiększać udziały PGD w rynku.

Patrząc długofalowo w perspektywie 5, 10, a nawet 15 lat, wolimy skupić się na tym w czym jesteśmy naprawdę mocni, to pozwoli nam efektywniej rozwijać biznes. Nasi menadżerowie muszą poświęcić maksimum uwagi branży drogeryjnej i projektom z tego zakresu, nie chcemy aby tracili energię i czas na zajmowanie się projektem, który nie jest naszym głównym biznesem. Takie myślenie legło u podstaw naszej decyzji o sprzedaży większościowego pakietu w Rabacie Grupie Specjał.

Muszę podkreślić, że żaden z dotychczasowych udziałowców, a jest ich czterech, nie sprzedał całości swoich udziałów. Grupa Specjał została jednym ze współudziałowców tego przedsięwzięcia z racji tego, że ma duże doświadczenie w branży spożywczej i duży potencjał do rozwoju. To co nas z łączy z Krzysztofem Tokarzem (red. prezesem GK Specjał z Rzeszowa), to podejście i zaangażowanie w prowadzony biznes. Ani on nie myśli o sprzedaży swojego biznesu spożywczego, ani my nie myślimy o sprzedaży naszego biznesu drogeryjnego. Z tego punktu widzenia współpraca nie będzie trwała tylko jedynie pięć lat, ale ma szansę na dłuższą perspektywę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.