04.08.2016/16:20

Kuchnie świata z potencjałem

Polscy konsumenci podróżują, poznają nowe smaki i chcą się podzielić tymi doświadczeniami ze znajomymi. Dlatego markety wprowadzają do oferty niecodzienne produkty.

Nawet jeśli już wiemy, co to jest pesto i feta, to poruszanie się w świecie owoców morza, niespotykanych do niedawna gatunków mięsa i ryb, serów i warzyw, przypraw i sosów jest dla przeciętnego Polaka bardzo trudne. A przecież nowe, ciekawe przepisy to dla każdej pani czy pana domu możliwość przeżycia kulinarnej przygody we własnym mieszkaniu, a także popisania się umiejętnościami.

Właściciele sklepów trzymają rękę na pulsie, więc rosnąca popularność produktów z kategorii kuchnie narodowe przekłada się na to, że są bardziej dostępne. Ten trend cały czas się pogłębia. Duży wpływ na to mają programy kulinarne, a także częstsze podróże do krajów, które jeszcze niedawno były dla Polaków niedostępne i egzotyczne, a obecnie stały się popularnymi kierunkami wakacyjnymi.

Makaron wygrywa

Od lat największy wpływ na wygląd półek w polskich sklepach poza rodzimą kuchnią ma oczywiście kuchnia śródziemnomorska, głównie włoska, hiszpańska i grecka. Jak zauważa Piotr Rajewski, kierownik kategorii żywność etniczna w sieci Żabka, do najpopularniejszych produktów z tego regionu należą: makarony, pizze, lasagne, pesto, wina, owoce morza, oliwki, oliwy, bruschetta, paella, sery (m.in. feta, mozzarella, parmezan, gorgonzola), oraz panna cotta i tiramisu.

Dużą popularnością w ostatnich latach cieszy się też kuchnia japońska, głównie za sprawą swojego najpopularniejszego dania, jakim jest sushi. Konsumenci cenią również kuchnię meksykańską (m.in. tortilla, nachos, salsa, guacamole) i chińską (m.in. makaron ryżowy, grzyby mun, sosy sojowe, ocet ryżowy, kiełki fasoli mung). Ponadto w sklepach coraz częściej pojawiają się produkty z kuchni arabskiej, indyjskiej i tajskiej.

Coraz lepiej w małych miastach

Produkty z kategorii kuchnie świata nadal większą popularnością cieszą się w dużych aglomeracjach. – W sklepach położonych w mniejszych miejscowościach zazwyczaj tego rodzaju produktów jest mniej, jednak to się zmienia. Sprzedają się coraz lepiej w całej Polsce bez względu na region czy wielkość miejscowości – komentuje Piotr Rajewski.

Zwraca również uwagę, że dobierając asortyment do sklepów, Żabka obserwuje trendy rynkowe w zakresie produktów etnicznych. – Już teraz we wszystkich naszych sklepach można kupić najpopularniejsze z nich, w tym: tortille, nachosy, dip salsę, tabasco, sos chilli czy sos sojowy – wymienia nasz rozmówca. Natomiast w prawie 200 wybranych sklepach Freshmarket są regały na produkty kuchni narodowych. W tych placówkach asortyment jest znacznie szerszy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.