20.06.2020/08:48

Latem rośnie popyt na dania gotowe

Sezon letni sprzyja większemu popytowi na gotowe dania obiadowe, półprodukty i przekąski. Wakacyjne podróże czy spotkania wzmagają zapotrzebowanie na proste w przygotowaniu i gotowe do konsumpcji produkty convenience. W tym okresie ofertę uatrakcyjnia jeszcze asortyment dedykowany na grilla, czyli np. marynowane skrzydełka, podudzia, bądź sznycle.

Pandemia wpłynęła na ożywienie segmentu dań gotowych, zwłaszcza tych o dłuższym terminie przydatności do spożycia. Konsumenci kupowali je na zapas - w obliczu niepewnej sytuacji i obaw, co do dostępności żywności podczas obostrzeń związanych z koronawirusem. Covid-19 odciśnie swoje piętno również na letniej sprzedaży, bo duża część Polaków planuje wakacje w kraju. Jak zauważa Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej w grupie Maspex, sezon urlopowy oznacza dla wielu rodzin ograniczone możliwości do przygotowywania domowych posiłków. – Dania gotowe stają się więc wygodną, szybką i przystępniejszą cenowo alternatywą dla codziennych obiadów w restauracji. Ponadto szeroka oferta dań sprawia, że każdego dnia można sobie pozwolić na inny wariant smakowy – komentuje.

Liczy się smak

Które rodzaje dań gotowych są najczęściej wybierane przez Polaków? Przedstawicielka Maspeksu wskazuje, że spośród dań półkowych, zdominowanych przez potrawy „słoikowe”, najchętniej wybierane są propozycje kuchni tradycyjnej, takie jak fasolka po bretońsku, gołąbki, pulpety, klopsy czy flaki. – Na popularności zyskują obecnie nowoczesne, „niesłoikowe” dania takie jak kaszotta i risotta Łowicza w saszetkach. Ich atutem są nie tylko wygodne opakowanie i szybkość przygotowania, ale też naturalność i „czysta etykieta” – bez konserwantów i wzmacniaczy smaku, pełne wartościowych składników, bez mięsa. Wybór oczywiście zależy od konsumenta i od jego bieżących potrzeb – tłumaczy ekspertka.

Podobnie o aktualnych gustach konsumentów wypowiada się Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy. – Najchętniej wybieranymi produktami są te kojarzone z tradycyjną kuchnią polską: fasolka po bretońsku, bogracz czy bigos. Polscy konsumenci nie boją się jednak nowości i chętnie sięgają również po nowe, oryginalne smaki dań gotowych. Unikalne kompozycje smakowe oraz możliwość łączenia różnego rodzaju dodatków, zmiany opakowań, sprawiają, że pomysłów na nowe produkty nie brakuje – zaznacza nasz rozmówca. Dodaje przy tym, że poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań jest niezwykle ważne, bo we współczesnej gospodarce działalność innowacyjna firmy jest synonimem konkurencyjności.

Zróżnicowana dieta

Dla wielu osób dania gotowe to sposób na urozmaicenie jadłospisu. – Żyjemy aktywnie i coraz  szybciej. Wiele osób nie ma czasu na przygotowywanie pełnych dań obiadowych, dlatego chętnie sięga po gotowe rozwiązania. Dla konsumentów istotna jest też rozpoznawalność marki, która zwiększa poczucie zaufania i gwarancji, że można na niej polegać – mówi Anna Kaczorowska, dyrektor ds. handlu Grupy Konspol. Zwraca ona uwagę, że wpływ na decyzje zakupowe mają też wizualizacja dania  na opakowaniu i dobrze kojarząca się nazwa produktu. – Kolejne kryteria to smak  i skład produktu – polscy konsumenci kupują w bardzo świadomy sposób. Konspol przykłada szczególną wagę do jakości i powtarzalności produkcji. Lojalność do brandu wśród klientów jest gwarancją powtarzalności zakupów – podkreśla.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.