25.11.2016/14:41

Lidl coraz mocniej stawia na dostawców lokalnych

Lidl Polska wprowadza do swojej oferty jabłka grójeckie, podkreślając swoją strategię wspierania  lokalnych dostawców zapewniających polskie produkty o wysokiej jakości dla sklepów sieci. Co ciekawe Lidl będzie pierwszym i jak na razie jedynym odbiorcą jabłek grójeckich spośród sieci handlowych.

Od listopada w sklepach Lidl dostępne są w sprzedaży jabłka grójeckie – Lidl nawiązał współpracę ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie na dostawę jabłek grójeckich, produktu posiadającego certyfikat unijnego rejestru, jako Chronione Oznaczenie Geograficznie. To posunięcie  potwierdza dbałość firmy o najwyższą jakość polskich produktów regionalnych dostępnych w sklepach Lidl. Wpisuje się ono w strategię biznesową firmy, która zakłada wspieranie polskich produktów i lokalnych dostawców.

- Jabłka grójeckie to dobro narodowe, uznany certyfikowany produkt polski, cieszymy się, że możemy właśnie taki produkt zaoferować naszym konsumentom. Wierzymy też, że współpraca ze Stowarzyszeniem Sadów Grójeckich będzie  długofalowa  i owocna dla obu stron – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Klienci coraz częściej szukają produktów o wysokiej jakości, ale jednocześnie w niskiej cenie. Produkty Lidla spełniają te kryteria. Dostarczane są do sklepów sieci przez sprawdzonych dostawców, od których wymagane są certyfikaty jakościowe, takie jak IFS czy BRC na najwyższym poziomie.

Współpraca z polskimi dostawcami jest dla firmy Lidl priorytetowa – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu Lidl.

5 października 2011 r. jabłka grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne. Pod tą nazwą mogą być oferowane wyłącznie jabłka klasy premium (ekstra i I) spełniające szczegółowe wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości i jędrności miąższu, a gospodarstwa produkujące jabłka grójeckie zobowiązane są do przestrzegania zasad Integrowanej Produkcji (IP) lub standardu bezpieczeństwa żywności - GLOBALGAP.

Marka „jabłka grójeckie” odnosi się do 40 odmian wywodzących się z regionu grójeckiego, zwanego największym sadem Europy. Na wyjątkowy smak jabłek grójeckich wpływa charakterystyczna kwasowość oraz bardzo wyraźny rumieniec, wynikający z wyższej zawartości barwników pod skórką (głównie antocyjanów i karotenoidów).

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce już 600.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kopa w dupe i do reihu 29.11.2016

    Sprzedawać towar faszystom !!!!! Pojeba.o WAS !!!!!! WON zPOLSKI !!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.