28.11.2018/11:54

Lidl Francja przygotowuje na 2020 r. ofensywę e-commerce

Friedrich Fuchs, szef francuskiego oddziału Lidla, zapowiedział w rozmowie z portalem Le Parisien, że do 2020 r. sieć chce mocno wejść w e-commerce, przede wszystkim z ofertą artykułów przemysłowych. Obecnie we Francji działa platforma wycieczkowa Lidl Voyages oraz e-sklep z winami.

Friedrich Fuchs ujawnił w rozmowie z Le Parisien plany ekspansji Lidla we Francji. Licząca obecnie ok. 1500 placówek sieć chce do 2030 r. uruchomić kolejnych 300 marketów i zmodernizować kolejnych 800. Planowane jest rozszerzenie asortymentu, głównie świeżej żywności. Jednym z kluczowych celów jest dynamiczny rozwój e-commerce.

W ubiegłym roku niemiecki dyskonter uruchomił serwis online Lidl Voyages, którego popularność przekroczyła wszelkie oczekiwania. W ciągu roku z oferty wycieczkowej serwisu skorzystało ponad 20 tys. klientów. We wrześniu 2018 r. ruszył sklep online z winami – odpowiednik polskiego e-sklepu Winnice Lidla, z tą ważną różnicą, że w polskim serwisie można jedynie zarezerwować produkty i wskazać sklep, w którym będą odebrane, a francuski sklep online umożliwia składanie zamówień z dostawą do domu.

Szef francuskiego Lidla przyznał na łamach Le Parisien, że obecnie w głównym serwisie online sieci można jedynie przeglądać ofertę promocyjną i zapewnił, że „na serio” dyskonter wejdzie w e-commerce w 2020 r. Serwis online oferował będzie przede wszystkim produkty non-food, takie jak obecnie promowane w marketach sieci w każdy poniedziałek i czwartek. Oferta e-sklepu pozostanie w tym zakresie komplementarna z ofertą stacjonarną.

Przypomnijmy, że także w Polsce Lidl szykuje się do otwarcia sklepu internetowego. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, e-sklep sieci jest już w fazie beta testów. Oprócz tego firma prowadzi coraz szerszą rekrutację na stanowiska związane z rozwojem działalności e-commerce.

Sklep internetowy Lidla najprawdopodobniej będzie działał pod adresem lidl-shop.pl (choć wcześniej firma zarejestrowała także domenę lidl-sklep.pl). Oficjalnie Lidl nie potwierdza, że coś jest na rzeczy. Zapytaliśmy firmę o to, jak długo potrwają beta testy sklepu internetowego oraz kiedy można się spodziewać udostępnienia platformy lidl-shop.pl klientom, jednak odpowiedzi na te pytania nie uzyskaliśmy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.