25.01.2017/11:46

Lidl i Biedronka redukują zawartość cukru, soli i tłuszczów w produktach marki własnej

Sieci Lidl Polska i należąca do Grupy Jeronimo Martins sieć Biedronka intensywnie pracują nad zmianami składu produktów sprzedawanych pod markami własnymi. Zmiany dotyczą głównie ograniczenia zawartości cukru, soli oraz tłuszczów.

Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy jak glukoza i fruktoza, disacharydy jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie. Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).

Sieć Lidl Polska poinformowała, że „w trosce o zdrowie klientów” wprowadza prozdrowotne zmiany w asortymencie. Firma przyjęła zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych Lidla o 20 proc. – cel ten chce osiągnąć do 2025 r. Operator podkreśla, że cel jest „rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 procent.” Co oznacza, że zmiany składu będą w różnym stopniu dotyczyć, różnych produktów.

- Świadome odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie. Lidl Polska przyjmuje długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami marek Lidla – podkreśla Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska. W zakresie redukcji cukru Lidl Polska koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie istotnym jest pieczywo. Ważnym aspektem jest także to, iż produkty marek Lidla mają smakować równie dobrze jak do tej pory.

-  Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Wiemy, że kształtowanie oraz zachowywanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia –  komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Nie tylko Lidl, ale także inne sieci pracują nad swoimi produktami marki własnej. Już od kilku lat nad ograniczeniem zawartości soli, cukru i tłuszczów w swoich produktach private label pracuje sieć Biedronka. Tylko w I połowie 2016 r. operatorowi udało się wyeliminować ze sprzedawanych produktów 27 ton tłuszczu, 20 ton cukru oraz 2 tony soli.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • świadomy konsument 26.01.2017

    Wyrzućcie ze składów też syrop glukozowo-fruktozowy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.