22.02.2017/11:29

Lidl korzysta z okazji i uderza mięsem w Biedronkę

Sieć Lidl postanowiła wykorzystać zamieszanie wokół kontraktu Biedronki na dostawy mięsa z koncernem Tonnies Fleish. Przypomnijmy, że rolnicze związki zawodowe oficjalnie zapytały firmę Jeronimo Martins Polska o negocjacje z niemieckim dostawcą i skrytykowały ewentualne podpisanie takiej umowy, które według OPZZ uderzy w polskich  rolników i krajowe zakłady mięsne.

Niemiecki operator postanowił wykorzystać trudną sytuację swojego największego konkurenta postanowił podkreślić polskie pochodzenie oferowanych w sieci produktów mięsnych. Lidl wyszedł z komunikatem, w którym informuje o rozwoju oferty marki własnej, która jest prowadzona na bazie współpracy z krajowymi dostawcami mięsa.

Polacy nadal chętnie sięgają po mięso – przede wszystkim wieprzowinę, drób (w tym indyka, kaczkę i gęsinę) oraz wołowinę. Aż 85 proc. Polaków jada mięso. „Widząc zapotrzebowanie wśród konsumentów na produkty mięsne i drobiowe doskonałej jakości, firma Lidl rozwija asortyment pod marką „Rzeźnik”, w ramach którego oferuje różnorodne, zawsze świeże mięso w atrakcyjnych cenach. Dostawy świeżego mięsa odbywają się każdego dnia, a wśród dostępnych produktów z oferty stałej, 100 proc. pochodzi od producentów z Polski – mówi o tym oznaczenie „polski chów, polska hodowla” – informuje  sieć Lidl Polska.

- Dzięki współpracy z polskimi dostawcami możemy wspierać lokalnych producentów i oferować naszym klientom w pełni sprawdzone produkty. Wśród naszych partnerów są zarówno duże, znane firmy jak i lokalni, regionalni, rodzimi producenci jak m.in.: Ami, Animex, Biernacki, Zakłady Mięsne Skiba S.A. czy Indrol, które od lat prężnie działają na rodzimym rynkumówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska

Wśród producentów współpracujących z siecią Lidl są Zakłady Przemysłu Mięsnego Biernacki, które dostarcza do sklepów niemieckiego operatora coraz bardziej popularną wołowinę.

- Lidl, jako pierwsza sieć handlowa otworzyła nam możliwość uplasowania oferty skierowanej bezpośrednio do klienta indywidualnego. Jesteśmy przekonani, że nasze propozycje i kooperacja z Lidlem przyczyni się do dalszej popularyzacji wołowiny wśród polskich konsumentów - zaznacza Tomasz Kubik, prezes Zakładów Przemysłu Mięsnego Biernacki.

Polskie mięso wieprzowe jest eksportowane za pośrednictwem Lidl Polska m.in. do sieci sprzedaży Lidla w Czechach, na Słowacji i na Litwie.  - Współpraca z Lidl Polska to istotny element naszej codziennej pracy, gwarantującej rozwój firmy. To między innymi dzięki niej powstają pomysły nowych produktów, bazujące na polskim surowcu, a przeznaczone nie tylko na rynek krajowy, ale również na rynki innych krajów europejskich – podkreśla Anna Działak, kierownik eksportu, Animex Foods.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.