07.02.2017/17:00

Lidl mocno rozwija ofertę produktów BIO w Polsce

Sieć Lidl wprowadziła do stałej oferty swoich sklepów w Polsce szeroki wybór produktów BIO.. Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska zapewnia, że oferta jest systematycznie rozszerzana. Dodatkowo niemiecki operator prowadzi specjalne akcje tematyczne promujące ofertę produktów tego typu.

Jak wynika z badań Gfk, Polacy coraz częściej czytają etykiety, zapoznając się ze składem kupowanych artykułów. Działania te mogą wskazywać na rosnącą świadomość konsumencką w zakresie zdrowego odżywiania. W trendy te wpisują się produkty BIO - szacuje się, że wzrost światowego rynku żywności ekologicznej tylko do 2020 r. osiągnie ponad 16 proc.

Dobre prognozy dotyczące rozwoju rynku żywności ekologicznej na świecie spowodowane są rosnącą popularnością tego asortymentu, co wpływa z kolei na jego dostępność. W skali globalnej zwiększa się ilość gospodarstw ekologicznych, jak i rozszerza się areał uprawy i rośnie eko produkcja. Zgodnie z szacunkami, średni udział produkcji ekologicznej dla Europy wynosi 3 proc. rynku żywności. W Niemczech, Danii czy Szwajcarii ten wskaźnik dochodzi do 5 proc..

W Polsce - Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podkreśla, iż zanotowało wzrost wartości rynku żywności ekologicznej w kraju, i chociaż to wciąż zaledwie 0,2 proc., to jednak rynek ten rośnie średnio o ok. 20 proc. rocznie. Liczby te wskazują, że konsumenci interesują się produktami BIO, a jednym z powodów jest ich wysoka jakość.

Żywność można nazwać ekologiczną, jeśli została wytworzona przy użyciu naturalnych substancji z zachowaniem najwyższych standardów dbałości o środowisko. Aby móc określić dany produkt mianem BIO - powinien zawierać co najmniej 95 proc. składników ekologicznych.

Wymogi, jakich należy przestrzegać przy ich produkcji są surowe, dlatego decydując się na zakup artykułu z tej półki, wybieramy najwyższy standard, który wbrew pozorom nie musi oznaczać wysokich cen. Produkty z linii BIO na stałe są dostępne m.in. w sklepach Lidl.

- Wprowadziliśmy do stałej oferty Lidla szeroki wybór produktów BIO, który systematycznie rozszerzamy. Dodatkowo, regularnie organizujemy tygodnie tematyczne, podczas których wybór tych artykułów jest jeszcze większy. Działania, które prowadzimy wpisują się w politykę firmy „W trosce o lepsze jutro”. Staramy się nie tylko oferować jak najwyższej jakości asortyment, ale i edukować konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

W najnowszej ofercie Lidla w ramach Tygodnia BIO będzie można znaleźć m.in.: Bio syrop klonowy, Bio olej kokosowy, Bio chipsy warzywne, Bio kawę, Bio spaghetti czy Bio mąkę. W sprzedaży będzie także chemia domowa ECO-W5, czyli produkty do utrzymania czystości, w skład których wchodzą naturalne detergenty, takie jak ocet czy kwasy owocowe. Opakowania tych produktów są natomiast złożone w 80 proc. z materiałów z recyclingu. Dodatkowo od poniedziałku 6 lutego we wszystkich sklepach Lidl obowiązuje specjalna promocja –  owoce BIO będą do 40 proc. tańsze.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy działa około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce jest ich ponad 600.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.