28.04.2020/10:18

Lidl największym eksporterem żywności z Polski. Producenci rosną razem z dyskonterem

W 2019 r. zrealizowany przez Lidla eksport artykułów wytworzonych przez polskich producentów, sprzedawanych pod markami własnymi sieci takimi jak m.in. Pilos, Bluedino, czy Cien, warty był aż 3,1 mld zł. To wzrost aż o ok. 600 mln zł zł względem wyniku za rok 2018.

Zgodnie z Listą 500. "Rzeczpospolitej", Lidl jest obecnie największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych. To oznacza, że wyprzedza w zestawieniu nie tylko konkurencyjne sieci handlowe, ale również samych producentów żywności sprzedających swoje wyroby na rynkach zagranicznych.

Produkty, które wyjechały z Polski w ramach tzw. "eksportu sieciowego" Lidla w minionym roku pochodziły od 241 polskich dostawców, a trafiły do 25 europejskich krajów. Największa współpraca eksportowa za pośrednictwem Lidla odbyła się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią oraz Węgrami.

Największy udział w eksporcie marek własnych poprzez Lidla z Polski miały takie kategorie, jak wędliny, świeże mięso, sery oraz pieczywo. Wszystkie te kategorie zanotowały wzrosty eksportu w 2019 r. Zwiększył się również eksport lidlowych kosmetyków. Obecnie wysyłka polskich produktów na rynku zagraniczne odbywa się nieprzerwanie, pomimo częściowego zamrożenia wielu europejskich gospodarek.

Lidl w najnowszym komunikacie wskazuje, że szczególnie w czasach pandemii koronawirusa "warto sięgać po polskie produkty, aby wspierać polską gospodarkę". Niemiecki dyskonter podkreśla przy tym, że aktualnie ponad 70 proc. obrotu jego polskiego oddziału generuje sprzedaż produktów pochodzących od producentów z naszego kraju.

- Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, Lidl Polska stawia na polskie produkty - zapewnia Lidl. Sieć dodaje, że "aby wyjść naprzeciw obecnym potrzebom" dostawców i pomóc producentom w zachowaniu płynnej produkcji, Lidl "dokłada wszelkich starań, aby dostawcy byli zabezpieczeni pod względem zbytu produktów oraz finansowo". Firma zapewnia też, że "w uzasadnionych przypadkach" skraca terminy płatności.

Dla przykładu pomimo tego, iż popyt na kwiaty cięte i doniczkowe znacznie spadł, sieć niezmiennie odbiera dostawy od polskich dostawców – Nowacki Tulipany oraz JMP Flowers, co pozwala im przetrwać aktualną sytuację. Innym przykładem jest polska firma Serpol Cosmetics produkująca kosmetyki pod marką Cien: mydła w płynie, szampony, sól do kąpieli, emulsje do higieny osobistej. Lidl wspólnie z producentem wprowadził także nowy produkt: Cien Mydło antybakteryjne.

- Produkty Serpol Cosmetics znajdują się w sklepach Lidla w Polsce, ale także w zagranicznych placówkach sieci. Dzięki tej współpracy firma Serpol odnotowała wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym na poziomie 78% w porównaniu do średniej sprzedaży miesięcznej, osiąganej w 2019 r. Sieć swoich dostawców wspiera również komunikacyjnie, na bieżąco prowadząc kampanie marketingowe promujące ich produkty - czytamy w komunikacie Lidla.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.