16.10.2018/15:46

Lidl partnerem strategicznym światowego dnia żywności 2018

Dzisiaj obchodzony jest Światowy Dzień Żywności, który ma zwrócić szczególną uwagę konsumentów na zjawisko głodu i niedożywienia na świecie. Problem zauważa również Lidl Polska. Sieć od 16 lat współpracuje z Bankami Żywności, wspierając organizację przy m.in. inicjatywach edukacyjnych skierowanych do najmłodszych – w najbliższym czasie odbędzie się kilkadziesiąt spotkań dedykowanych edukacji dzieci.

16 października został ustanowiony Światowym Dniem Żywności już w 1979 roku przez Organizację ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Od tamtej pory, co roku na całym świecie różne organizacje, podmioty prywatne czy firmy przypominają o problemie głodu i niedożywienia. Istotnym celem tego święta jest także pogłębianie świadomości społecznej, jakie działania czy inicjatywy może podjąć jednostka bądź organizacja, by przyczynić się do walki z tym zjawiskiem. Także sieć Lidl Polska nie pozostała obojętna na tę sytuację. Lidl od 16 lat współpracuje z Bankami Żywności, wspierając je w działaniach edukacyjnych skierowanych m.in. do uczniów.

We wtorek 16 października odbyła się specjalna konferencja i debata organizowana przez Banki Żywości, której partnerem strategicznym jest Lidl Polska. Uczestnicy wydarzenia rozmawiali o zjawisku marnowania żywności i jego wpływie na ekologie. Konferencji towarzyszył szereg wydarzeń dodatkowych: warsztatów, koncertów czy happeningów, zwracających uwagę na ten problem. Zostały one przygotowane specjalnie z myślą o dzieciach, tak by przekazać im wiedzę o zasadach przechowywania, wykorzystywania i w końcu niemarnowania jedzenia już od najmłodszych lat. Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszył Lidl, jako główny partner.

– Banki Żywności od lat walczą o pełne wykorzystanie produktów spożywczych. Tworzą system, w którym wszelkie nadwyżki mogą być błyskawicznie przekazane najbardziej potrzebującym. Kolejnym filarem naszej działalności są działania edukacyjne. Wierząc, że świadomość wokół działań dla środowiska kształtuje się już od najmłodszych lat – organizujemy warsztaty i zajęcia także dla dzieci. Chcemy im przekazać unikatową wiedzę i zachęcić do zwrócenia uwagi na problem marnowania żywności w kraju i na świecie – zaznacza Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

– Jako społecznie odpowiedzialna firma od lat dokładamy wszelkich starań, by wesprzeć potrzebujących poprzez zaangażowanie w przedświąteczne zbiórki żywności, w ramach których zebraliśmy do tej pory łącznie kilkaset ton żywności. Nasza współpraca z Bankami Żywności to jednak nie tylko zbiórki, ale i działania edukacyjne. Jesteśmy dumni, że przyczyniamy do zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania żywności na świecie. Wierzymy, że marnowanie jedzenia ma ogromny wpływ na naszą planetę, dlatego staramy się prowadzić działania edukacyjne również we własnym zakresie m.in. na naszych kanałach SM czy gazetkach – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.