03.04.2019/23:01

Lidl Polska z pozytywną sprzedażą LfL w 2018 r. Sieć poradziła sobie z zakazem handlu

Sieć Lidl Polska nie opublikowała jeszcze wyników finansowych za rok 2018 r. Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska zapewnia jednak, że ubiegły rok był dla firmy bardzo dobry, a sprzedaż w sklepach sieci rosła.

W ubiegłym roku dużym wyzwaniem dla wszystkich operatorów handlowych w Polsce był zakaz handlu w niedziele. Zdaniem Maksymiliana Branieckiego Lidl potrafił sobie poradzić z nową sytuacją.

- Patrząc na to, jak zakończyliśmy poprzedni rok, to muszę powiedzieć, że udało nam się przygotować ofertę, która była unikatowa na rynku, a patrząc na reakcje klientów można powiedzieć, że wyszła ona naprzeciwko ich oczekiwaniom. Ten rok zakończył się dla nas dobrze, a nawet bardzo dobrze. To był bardzo dobry rok dla Lidla – podkreśla prezes Lidl Polska.

Okazało się, że koncept sklepów Lidla doskonale sprawdza się w obecnych warunkach rynkowych. - Nasze sklepy są duże, niezwykle nowoczesne i bardzo dobrze wyposażone, także w obszarze obsługi klienta. Oferują wygodne i dużo większe niż u konkurencji parkingi, co przekłada się na komfort robienia zakupów. Okazało się, że właśnie te elementy mają dużą wartość dla klienta, że ważna jest dla niego nie tylko niska cena, ale przede wszystkim jakość zakupów. Komunikat niskiej ceny nie wystarczy już polskim klientom, którzy od miejsca zakupów oczekują znacznie więcej. Oczywiście cena jest nadal bardzo ważna i przywiązujemy do niej bardzo dużą wagę – tłumaczy Maksymilian Braniecki.

I dodaje: - Zakaz handlu w niedziele okazał się potężnym wyzwaniem dla naszych pracowników od strony obsługi klientów w piątki i soboty, kiedy następowały potężne piki sprzedaży, ale poradzili sobie z nim doskonale.

Zdaniem prezesa sieci Lidl mówiąc o zakazie handlu w niedziele nie można mówić, że ktoś wygrał, a ktoś na zakazie zyskał. - Moim zdaniem zakaz handlu zweryfikował tak naprawdę to kto na rynku ma najlepszą ofertę.

Jak wskazuje, to właśnie dzięki świetnie przygotowanej ofercie, dzięki rozszerzeniu asortymentu, a także 150 artykułom oferowanym w dziale warzywa i owoce sklepy były w stanie zwiększyć sprzedaż. Również dynamika sprzedaży LfL była w polskich sklepach sieci Lidl pozytywna.

Na pytanie, czy dynamika sprzedaży zmniejszyła się w porównaniu z latami poprzednimi Maksymilian Braniecki odpowiedział, że nie.

Sieć Lidl zarządza w Polsce siecią ponad 670 sklepów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.