20.04.2017/12:44

Lidl rozwija kategorię soków NFC pod marką własną

Jak pokazują dane raportu KPMG polscy konsumenci poszukują produktów zdrowych, świeżych i pozbawionych sztucznych dodatków, co jest szczególnie widoczne na rynku soków, nektarów i napojów owocowych. Aż 65% osób, które decydują się na ich zakup, wybiera je ze względu na aspekty zdrowotne. W ten trend wpisują się soki  bezpośrednio tłoczone (NFC). Nic dziwnego, że prognozy wskazują na znaczny wzrost wartości rynku tych produktów w Polsce z 26,5 mln euro w 2015 roku, do 39,7 mln w roku 2020.

Soki NFC (not from concentrate) wyciskane są bezpośrednio ze świeżych warzyw lub owoców, a podczas procesu produkcji nie są dodawane do nich żadne konserwanty, koncentraty, cukry czy woda. Szacuje się, że wolumen sprzedaży soków NFC w Polsce wzrośnie o ponad połowę w perspektywie najbliższych kilku lat. Zainteresowanie tą kategorią produktów zauważyły sieci handlowe takie jak Lidl, który zdecydował się na rozwój tego segmentu asortymentowego pod marką własną „Świeży pomysł na każdy dzień”. 

- Wśród naszych klientów rośnie zainteresowanie zdrowym stylem życia i zbilansowanym odżywianiem, opartym na świeżych produktach. Dlatego też rozbudowujemy ten segment naszego asortymentu. Widzimy również, że soki bezpośrednio tłoczone „ Świeży pomysł na każdy dzień” cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Są one produkowane we współpracy ze sprawdzonymi, polskimi dostawcami. W ciągu ostatnich miesięcy, w odpowiedzi na oczekiwania naszych klientów, wprowadziliśmy sześć nowych smaków i planowane są kolejne – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidla Polska.

W asortymencie Lidla dostępne są soki tłoczone NFC w wielu wariantach smakowych, m.in.: pomidorowym, warzywnym, a także o smaku jabłka i wiśni, jabłka i gruszki, jabłka i aronii oraz jabłka i czarnej porzeczki. Produkty te powstają we współpracy z polskimi dostawcami. Jednym z nich jest firma z wieloletnią tradycją - Sady Sandomierskie.

- Zrzeszamy blisko 100 sadowników, gospodarujących na prawie 500 ha. Dokładamy wszelkich starań, aby jakość naszych produktów była zawsze wysoka, a etap produkcyjny oddawał to co najbardziej wartościowe w owocach. Za sprawią współpracy z siecią Lidl będziemy mogli zaproponować nasze soki jeszcze szerszej grupie konsumentów - zaznacza Wojciech Borzęcki, prezes zarządu, Sad Sandomierski.

Soki tłoczone NFC „Świeży pomysł na każdy dzień” dostępne są w ofercie stałej we wszystkich sklepach Lidl. Sieć nieustanie rozwija linie produktów marek własnych, oferując klientom już ponad 100 brandów, w tym ponad 1 200 różnych produktów z kilku kategoriach.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy działa około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 620. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.