23.03.2016/13:50

Lidl rozwija koncept Ryneczku Lidla. Firma stawia na polskie produkty

Ryneczek Lidla, czyli stoisko z warzywami i owocami, to szczególnie istotny projekt dla firmy Lidl w Polsce. Na lidlowskim "straganie" można znaleźć ok. 90 różnych rodzajów warzyw i owoców. Naturalne uwarunkowania klimatyczne, a z tym związana również sezonowość, z którą mamy do czynienia nie tylko w Polsce, sprawiają, że asortyment Ryneczku Lidla cały czas się zmienia dostarczając klientom typowe i charakterystyczne dla danej pory roku produkty.

Jak pokazują dane rynkowe Polacy od lat należą do czołówki europejskich krajów, których obywatele spożywają najwięcej świeżych owoców i warzyw. Biorąc pod uwagę lata 2010-2014 ich średnia konsumpcja dla Polski wyniosła aż 9 mln ton w skali roku. W zakresie spożycia owoców od lat jesteśmy w pierwszej dziesiątce. Z kolei pod względem konsumpcji warzyw wyprzedzają nas jedynie Włosi i Hiszpanie.
 

Produkcja owoców i warzyw w 2014 r. w krajach Unii Europejskiej [1 000 ton]Produkcja owoców i warzyw w 2014 r. w krajach Unii Europejskiej [1 000 ton]

- To co jest dla nas istotne to przedewszystkim jakość naszych produktów, ale również ich pochodzenie. Zawsze gdy mamy możliwość współpracy z krajowym dostawcą stawiamy na polskie warzywa i owoce. W ciągu roku blisko 100 proc. m.in.: ziemniaków, marchwi, cebuli, buraków, kapusty pochodzi od polskich producentów jak i do 100 proc. wzrasta udział takich produktów rolnych jak brokuł, kalafior, cukinia czy sałata lodowa w sezonie wiosenno-letnim, gdy w kraju mamy największą dostępność rodzimych uprawmówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska

Sieć Lidl docenia polskie owoce i warzywa, współpracując przy tym z wieloma krajowymi dostawcami. Wśród nich znajduje się firma Onix – producent wysokiej jakości buraków, ziemniaków oraz wszystkich gatunków cebuli żółtej, czerwonej, szalotki, cebuli typu pikles. W 2015 roku Onix dostarczył do sklepów Lidl ponad 23 000 ton warzyw. - Dzięki współpracy z Lidl Polska w ciągu roku zwiększyliśmy zatrudnienie aż o 20 proc. – mówi Jakub Jazdon, prezes firmy Onix.

- Co więcej zainwestowaliśmy kilkanaście milionów złotych w rozwój i podniesienie innowacyjności w tym w linie technologiczne, magazyny przechowalnicze z kontrolowaną temperaturą i wilgotnością, taśmociągi, wagi karuzelowe, systemy paletyzacji” - dodaje.

Dostawcą Lidl Polska jest również firma Hajduk – jeden z największych producentów pieczarek w kraju jak i dynamicznie rozwijające się, nowoczesne przedsiębiorstwo, zaopatrujące sklepy Lidl w blisko 2 000 ton grzybów rocznie.

Wśród współpracujących z siecią, polskich producentów znajduje się również Novita, dostarczająca trzy rodzaje sałat z korzeniem, sałatę masłową z korzeniem, pietruszkę w doniczce, szczypiorek w doniczce.

GP Witamina to kolejna firma zaopatrująca sklepy Lidl w jabłka i gruszki. Origanum z kolei dostarcza blisko 20 rodzajów ziół w doniczce.

Dzięki współpracy z polskimi dostawcami w 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidl sprzedawała średnio 1,3 mln kg jabłek to w przeliczeniu aż 85 tirów, 1,7 mln kg ziemniaków co daje 83 tiry, ponad 500 tys. kg gruszek to 42 tiry, jak również  300 tys. kg pieczarek co jest równe 40-tu tirom. Sieć dostrzega duże możliwości polskich producentów, a współpraca z nimi pozwala na stworzenie dobrej jakościowo oferty przy jednoczesnym rozwoju samych dostawców. 

Tendencje sprzedażowe w sklepach Lidl doskonale pokazują produkty, którymi nasi rodzimi dostawcy przodują na rynku europejskim. Jak wykazują dane opublikowane przez Eurostat, Polska jest największym europejskim producentem jabłek, których w 2014 roku wyprodukowaliśmy aż 3 195 000 ton oraz marchewki – 823 000 ton. Potencjał polskich upraw potwierdza również obliczany przez Bank Światowy Crop Production Index, który dla Polski znajduje się wysoko ponad średnią unijną.
 

Crop Production IndexCrop Production Index
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.