22.11.2020/09:27

Lidl testuje regały prasowe. Dyskonty ratunkiem dla wydawców prasy?

Sieć Lidl sprawdza, czy jej klienci są chętni do kupna prasy. Choć drukowane gazety i czasopisma z roku na rok tracą na popularności, to wciąż mają w Polsce wierne grono czytelników, jednak pandemia utrudnia dostęp do prasy, co widoczne było szczególnie wiosną.

W Lidlu testy regału prasowego, czy też tzw. stojaka prasowego, aktualnie obejmują 11 sklepów. - Dalsze decyzje w tym zakresie i ewentualne wprowadzenie projektu na stałe, we wszystkich sklepach, zależy od wyników prowadzonych testów - przekazała portalowi wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications w spółce Lidl Polska.

Prasa w Lidlu (wiadomoscihandlowe.pl)

- Sprawdzamy różne zestawienie tytułów; staramy się zapewnić odpowiedni dobór prasy codziennej, tytułów ogólnoinformacyjnych, biznesowych, ale i też czasopism rozrywkowych. Dalsze szczegóły projektu przekażemy po przeprowadzeniu testu - dodała Robaszkiewicz.

W wybranych Lidlach dostępne są m.in. gazety codzienne, tygodniki opinii i miesięczniki. Klienci sieci kupią m.in. "Politykę" i "Newsweek", "Tygodnik Powszechny", "Gazetę Polską" i "Sieci", "Angorę", "CD-Action", "Twój Styl", "Zwierciadło", "Elle", "Vogue", ale także "Przyjaciółkę" i tytuły dedykowane dzieciom.

Przypomnijmy, że prasa jest już dostępna w większości sklepów konkurencyjnej Biedronki (ostatnie upublicznione dane z 2018 r. wskazywały na minimum 2245 sklepów tej sieci). Ten dyskonter rozpoczął ponadto w czerwcu 2020 r. pilotażowy projekt sprzedaży tygodników lokalnych w wybranych sklepach.

Biedronka, w zależności od sklepu, oferuje klientom ok. 15-35 tytułów prasowych. Gazety prezentowane są na specjalnych ekspozytorach, umieszczonych najczęściej przed linią kas.

Jak wypada pilotaż sprzedaży prasy w Lidlu? -  Wyniki sprzedażowe okazały się być zdecydowanie ponad oczekiwanym poziomem - komentuje Katarzyna Konkel, CEO OmniSense, czyli firmy, która wspólnie ze Schwitzke Górski zaprojektowała dla marki Ruch narzędzie sprzedażowe dedykowane Lidlowi.

- Zbadaliśmy otoczenie sklepów, w których miał stanąć regał. Określiliśmy, w których lokalizacjach położyć nacisk na jaką prasę, co wbrew pozorom bardzo różniło się między wybranymi sklepami - tłumaczy Konkel i dodaje, że firma wskazała także miejsca w przestrzeni sklepów, gdzie mebel powinien stanąć. W poszczególnych dyskontach Lidla wybrano różne miejsca.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także