02.03.2020/11:32

Lidl wprowadza woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce

Sieć Lidl Polska właśnie wprowadziła do swoich sklepów woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Klienci znajdą woreczki w strefie owoców i warzyw na Ryneczku Lidla.

Sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc.

Teraz dyskonter robi krok w tym kierunku. We wszystkich sklepach sieci Lidl Polska są dostępne woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku a każdy woreczek ma wymiar 30x35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,99 zł. Woreczki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100 proc. nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30ᵒC.

– Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób dążymy do tego aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80  proc. z surowców z recyklingu i w 100  proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

Sieć działa obecnie w 30 krajach, gdzie prowadzi około 11 tys. sklepów. W Polsce jest ich ponad 700.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.