18.05.2020/18:59

Lidl wspiera dostawców. W uzasadnionych przypadkach skraca terminy płatności

W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld zł.

Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo.

„Współpraca z polskimi dostawcami jest dla Lidl Polska priorytetowa i stanowi podstawę wspólnego sukcesu. Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, Lidl Polska stawia na polskie produkty – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy” – podaje sieć w komunikacie.

Od 4 lat sieć współpracuje z polską, rodzinną firmą Mirko, zajmującą się przetwórstwem ryb. –
Współpracując z Lidlem otrzymujemy ogromne możliwości stabilnego rozwoju i wzrostu naszej rodzinnej firmy. W ostatnim roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 65 proc., wyposażyliśmy nasz zakład w trzy nowoczesne linie produkcyjne oraz stworzyliśmy 50 nowych miejsc pracy – mówi Bogusław Krasnoborski, prezes Mirko.

– Lidl wspiera dostawców ułatwiając rozwój poprzez eksport sprzedaży na inne kraje. Dzięki tej relacji handlowej rozpoczęliśmy sprzedaż polskich produktów na rynki innych krajów europejskich. Dzięki Lidlowi jesteśmy w stanie bardzo szybko i sprawnie reagować na zmieniające się potrzeby zakupowe Polaków. W poprzednim roku zmniejszyliśmy zawartość soli i cukru w produktach oraz ograniczyliśmy zużycie plastiku w naszych opakowaniach – dodaje.

Innym przykładem dobrej współpracy sieci Lidl Polska z dostawcą jest 15-letnia relacja handlowa z Przetwórstwem Rybnym Łosoś. Na przestrzeni ostatnich lat dostawca potroił sprzedaż oraz zwiększył zatrudnienie o ponad 50 proc. –Współpraca ta stale się rozwija, także pod kątem zasięgu. Oprócz naszego rodzimego, polskiego rynku, produkty, które wytwarzamy dla firmy Lidl Polska można także znaleźć na półkach sklepowych Lidl w 10 innych, europejskich krajach. Sukcesywnie, z roku na rok, ta liczba wciąż rośnie – opowiada Sebastian Lau, prezes Przetwórstwa Rybnego Łosoś.

Sieć Lidl od lat jest także głównym partnerem biznesowym dla firmy Indrol, posiadającej 100 proc. polskiego kapitału. – Regularna, codzienna sprzedaż do sklepów sieci Lidl pozwala nam gwarantować wysoką jakość produktów, stabilną współpracę z ponad setką polskich, rodzinnych gospodarstw rolnych oraz wielu krajowych dostawców. Niewątpliwie największą zaletą Lidla jest bardzo silne wspieranie rozwoju producentów krajowych, w tym Indrol, na rynkach krajów Europy. Dzięki temu staliśmy się jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących mięso z indyka w Polsce i Europie – komentuje Paweł Waligórski, właściciel firmy Indrol.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.