31.10.2016/19:08

Lidl wycofa z polskich sklepów jaja z chowu klatkowego

Lidl, jedna z największych sieci spożywczych w Europie, rezygnuje ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Tzw. „trójki” znikną z sieci do 2025 roku. Decyzja ta jest wynikiem rozmów z międzynarodową koalicją Open Wing Alliance, której Otwarte Klatki są częścią.

Jajka oznaczone cyfrą “3” pochodzą z chowu klatkowego, który jest dla kur niosek dożywotnim więzieniem. Ten przedmiotowy i niehumanitarny sposób hodowli jest coraz częściej krytykowany i bojkotowany przez świadomych konsumentów.

Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego do sklepów na całym świecie. Polityka sieci Lidl jest wyjątkowa, ponieważ zakłada wycofanie się z wykorzystywania “trójek” w przypadku wszystkich jaj i produktów marki własnej, w tym produktów firmowych zawierających jajka – paczkowanych czy wypieków.

Zmiana polityki sieci Lidl obejmie wiele europejskich krajów, m. in. Polskę, Bułgarię, Chorwację, Litwę, Rumunię, Słowację i Czechy. Dodatkowo w Austrii, Belgii, Finlandii, Danii, Szwajcarii czy Szwecji zostanie wprowadzony harmonogram, którego rezultatem będzie całkowita rezygnacja z jajek “trójek” do końca 2016 roku. Obecnie w sklepach Lidl w Niemczech i Holandii można kupić wyłącznie jajka niepochodzące z chowu klatkowego. W ostatnim czasie sieć ogłosiła przyjęcie podobnego podejścia w Wielkiej Brytanii.

Lidl zobowiązał się do zmiany swojej polityki w następstwie rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki oraz z członkami Open Wing Alliance. Koalicja wystosowała do sieci Lidl prośbę o wycofanie z całej swojej oferty jaj z chowu klatkowego, co zapoczątkowało owocny dialog i pozwoliło na określenie konkretnych ram czasowych. Przyjęcie nowej polityki sprawia, że Lidl jest jedną z pierwszych firm, które zobowiązały się całkowicie zrezygnować z wykorzystywania jaj oznaczonych cyfrą “3”.

Decyzja sieci Lidl bardzo nas cieszy i daje nadzieję na to, że pozostałe sieci handlowe zdecydują się na podjęcie podobnych działań. Od kilku lat prowadzimy kampanię na rzecz poprawy losu kur niosek i wycofania jajek “trójek” ze sprzedaży. Jest wiele alternatyw dla jajek z chowu klatkowego, które stanowią prawie 90% sprzedawanych w Polsce jaj.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.