23.09.2018/22:19

Lidl wysłał do swoich oddziałów za granicą polskie produkty za 2,3 mld zł

Współpraca z międzynarodowymi sieciami to ogromna szansa na rozwój sprzedaży dla producentów towarów FMCG. Polski odział sieci Lidl ponad 70 proc. obrotu generuje na produktach pochodzących od polskich dostawców. Według danych sieci tylko w samym 2017 r. 219 firm z Polski wyeksportowało towary o łącznej wartość 2,3 mld zł do ponad 20 europejskich państw, gdzie obecne są sklepy Lidl.

Jedną z polskich firm, które rozwinęły się współpracując m.in. ze spółką Lidl Polska jest Grupa Polmlek, która dostarcza produkty nabiałowe pod markami Pilos oraz Bluedino. - Rozpoczynając działalność nie oczekiwaliśmy, że nasze produkty nabiałowe będą kiedyś obecne na stołach klientów w całej Europie. Podjęcie współpracy z Lidl Polska przyczyniło się do szybkiego rozwoju Grupy. W ciągu jednego roku zwiększyliśmy obroty z Lidl o 40 proc. (2017 vs 2016). Taki rozwój idzie w parze z inwestycjami, jakich dokonaliśmy m.in. w Lidzbarku Warmińskim na kwotę 250 mln zł. Stworzyliśmy jeden z najnowocześniejszych zakładów przetwórstwa koncentratu białek serwatkowych (WPC) i cukru mlecznego (laktozy) w Europie, który przerabia 3 mln litrów serwatki na dobę. Dzięki inwestycji powstało 70 miejsc pracy - mówi Jerzy Borucki, współwłaściciel Grupy Polmlek.

Innym dostawcą Lidl Polska, produkującym kosmetyki marki Cien jest firma Serpol Cosmetics. - Współpraca z siecią Lidl Polska zaowocowała wzrostem przychodów o ponad 40 proc. od początku bieżącego roku obrotowego. Ponadto zwiększyliśmy poziom zatrudnienia o około 20 proc. – opowiada Zdzisław Serwatka, prezes zarządu Serpol Cosmetics.

- W ostatnim czasie rozpoczęliśmy także budowę nowej fabryki, która docelowo trzykrotnie zwiększy nasze moce produkcyjne. W tej inwestycji upatrujemy ogromnych perspektyw rozwoju kolejnych projektów wspólnie z Lidlem – dodaje Zdzisław Serwatka.

Piekarnia Nowel to również kolejny przykład dużego sukcesu rynkowego. - Od początku podjęcia współpracy z siecią Lidl Polska sprzedaliśmy ponad 1,2 mld szt. produktów oraz rozwinęliśmy eksport w siedmiu europejskich krajach. Ten wzrost wiązał się z ciągłym doskonaleniem oraz nowymi inwestycjami. Otworzyliśmy nowy zakład produkcyjny, w którym uruchomiliśmy cztery w pełni automatyczne linie do produkcji pieczywa: w tym dwie największe w Europie do produkcji bułek. Dziś nasz nowoczesny zakład wypieka 240 ton produktów dziennie – mówi Michał Zajezierski, wiceprezes Nowel.

Z kolei świeże mięso drobiowe pod marką Rzeźnik produkuje dla sieci Lidl Polska między innymi przedsiębiorstwo AMI, prowadzone przez Irenę i Marka Aksamskich. Firma AMI działa na rynku od końca lat 70. - Wieloletnia współpraca z Lidl Polska wpłynęła na decyzję o zrealizowaniu nowych inwestycji, a w szczególności wprowadzeniu nowoczesnych systemów pakowania. Powiększyliśmy zaplecze kontraktacyjne, co przyczyniło się do podpisania nowych, długoterminowych umów kontraktacyjnych z kolejnymi 400 gospodarstwami rolnymi zajmującymi się produkcją drobiu wodnego. Co istotne zwiększyliśmy udział w rynku krajowym w produkcji drobiu wodnego: do ok. 30 proc.  - w przypadku gęsi i do ponad 60 proc. - w przypadku kaczek. Od momentu rozpoczęcia współpracy z Lidlem, w 2011 r. dostarczyliśmy ponad 70 mln sztuk produktów do 13 krajów Europy – podkreślają Irena i Marek Aksamscy, właściciele przedsiębiorstwa AMI.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10.500 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 630.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • mikołajka 25.09.2018

    Lubię robić zakupy w tym markecie a produkty Polmlek też jak najbardziej jem i kupuję, bo w przeciwieństwie do innych produktów mlecznych u nich czuć naprawdę mleko. Nie jakieś z proszku czy coś, tylko takie prawdziwe, świeże. Oby jak najwięcej udało im się eksportować produktów i ludzie poznali się na naprawdę dobrych produktach

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.