11.03.2016/15:12

Lidl zwiększa zyski i inwestuje w Czechach

W 2015 r. dyskonter wypracował u naszych południowych sąsiadów zyski w wysokości 2,6 mld koron czeskich. To wzrost o 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego. 

Jak informuje firma w raporcie za rok finansowy 2014-12015, znacząco wzrosły jej przychody na rynku czeskim – o 16 proc. w stosunku do roku poprzedniego – osiągając poziom 33,6 mld koron czeskich (ok. 5,36 mld zł). Zyski w wysokości 2,6 mld koron (ok. 415 mln zł) były rekordowe, o 50 proc. wyższe niż w poprzednim roku finansowym. Zostały w całości wypłacone akcjonariuszom, czyli niemieckiej grupie Schwarz.

Dyskonter nie zamierza jednak ograniczać inwestycji na rynku naszych południowych sąsiadów. W ciągu trzech lat firma zamierza przeznaczyć kwotę 9 mld koron (ok. 1,44 mld zł) na inwestycje w nowe obiekty oraz na modernizację dotychczas istniejących. Do 2018 r. firma zamierza zatrudnić ok. 1,5 tys. pracowników w nowych placówkach. W tym czasie planowana jest modernizacja kilkudziesięciu już działających marketów. Obecnie sieć prowadzi w Czechach 230 placówek, zatrudniając ponad 6,6 tys. pracowników.

Lidl jest obecny na rynku czeskim od 2003 r. Firma pojawiła się tam jako jeden z ostatnich wielkich graczy europejskich, jednak znalazła swoje miejsce w Czechach i radzi sobie dobrze. Dla porównania: konkurencyjna sieć dyskontowa Penny Market w ubiegłym roku finansowym wygenerowała przychody rzędu 31,3 mld koron czeskich (ok. 528 mln zł), co oznacza wzrost o trzy proc. Z kolei Tesco zdołało wypracować wzrost sprzedaży o 1,1 proc., do kwoty 41,7 mld koron (ok. 6,6 mld zł), odnotowując jednak stratę w wysokości 3,9 mld koron (ok. 622 mln zł). (KK)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.