07.09.2018/08:54

Maciej Siejewicz, GfK: Konsumenci bardziej uważni, ale cena wciąż najważniejsza

Pochodzenie produktów żywnościowych oraz ich składników ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe w Polsce, bo konsumenci mają coraz większą samoświadomość – ocenia Maciej Siejewicz z instytutu GfK.

Z danych GfK wynika, że waga poszczególnych elementów, z których składa się produkt, wzrasta. – Wygląda to różnie w przypadku poszczególnych kategorii, ale ogólnie rzecz biorąc jesteśmy, jako populacja coraz bardziej uważni. Co nie zmienia faktu, że nadal, jako populacja, kupujemy według ceny, która jest najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze tego czy innego producenta, bądź marki – mówi Maciej Siejewicz.

Zapytany o to, jaka część polskiego społeczeństwa woli kupować rodzime produkty, ekspert odpowiada, że trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie. - Trudno porównywać np. kategorie FMCG z kategoriami dóbr trwałych. Łatwiej i chętniej sięgamy po polskie masło, niż, dajmy na to, po rodzimy sprzęt audio – wskazuje Siejewicz. Dodaje, że jeśli już mówić o jakiejś skłonności, to Polacy skłonni są płacić więcej za jakość, a nie za narodowość.

- Narodowość może być jakąś wskazówką przy półce. Wskazówką np. dotyczącą właśnie tej jakości i wówczas może łączyć się z ceną. Ale samodzielnie nie jest czynnikiem zakupowym – zaznacza.

W ocenie eksperta, duże znaczenie patriotyzmu konsumenckiego to raczej nietrwały trend. – Szczególnie, jeśli jest jedynie elementem komunikacji marketingowej - a taka sytuacja dominuje. W jej ramach jeden koncept po pewnym czasie wypierany jest przez kolejny, bardziej efektywny – podsumowuje Siejewicz.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.