10.01.2023 / 10:21
StoryEditor

Belgijskie Makro zbankrutowało. Nie było chętnych na przejęcie wszystkich sklepów

Pierwszą halą Makro goszczącą pokazowy sklep Odido jest ta zlokalizowana w Gdyni
Firma Makro Cash&Carry Belgium złożyła wniosek o bankructwo, które zatwierdził już sąd w Antwerpii. O sprawie pisze portal retaildetail.eu. Bankructwo oznacza konieczność zwolnienia 1400 pracowników sieci.

Portal pisze również, że należąca wcześniej do Makro Cash&Carry Belgium sieć hurtowa Metro obecnie rozwija się pod szyldem Sligro-M. Samo Makro jednak zbankrutowało. Nie był...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2024 / 14:54
StoryEditor
Ubywa sklepów ogólnospożywczych. Rośnie liczba piekarni i sklepów monopolowych
W ostatnim roku z rynku zniknęło 3 tys. sklepów (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Według szacunków Dun & Bradstreet na polskim rynku działa niemal 400 tys. tradycyjnych sklepów detalicznych (dokładnie 396 tys. w połowie stycznia 2024 r.). W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi to spadek o 0,8 proc.

W ostatnich 12 miesiącach z rynku zniknęło 3 tys. sklepów. Jednocześnie Polacy zawiesili działalność ponad 9,5 tys. sklepów, co stanowi wzrost w porównaniu do końca 2023 r. o po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2024 / 14:22
StoryEditor
Lidl nie rezygnuje z wyścigu o miano najtańszej sieci handlowej. Jak sieć komentuje wyniki koszyka ASM?
Dane przedstawione w najnowszej edycji koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, z którego – w uproszczeniu – wynika, że Biedronka była w marcu znacząco tańsza od Lidla, zaskoczyły obserwatorów rynku. Pojawiły się nawet głosy, że możemy mieć do czynienia z początkiem końca wojny cenowej pomiędzy dwoma największymi dyskontami w Polsce. Czy jednak agresywne promowanie ofert cenowych naprawdę przejdzie wkrótce do lamusa? Jak tłumaczy wzrost średniej ceny koszyka sieć Lidl?

Z opublikowanego w tym tygodniu raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency wynika, że różnica w średniej cenie koszyka między Biedronką, zajmującą obecnie pierwsze miejsce n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. kwiecień 2024 16:07