09.11.2016/03:48

Małgorzata Sosnowska, JMP/Biedronka: Klient staje się coraz bardziej wymagający

Na temat współpracy ze znanymi projektantami i efektów tej kooperacji, a także  rozwoju kategorii produktów non food w sklepach sieci Biedronka w mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe,.pl Małgorzata Sosnowska, dyrektor kategorii w Jeronimo Martins Polska.

Dla Biedronki projektowali już Bohoboco, duet Paprocki & Brzozowski i Loft 37. Kilka tygodni temu w sklepach sieci pojawiły się tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Maciej Zienia. Sieci handlowe coraz częściej prowadzą kampanie promocyjne wykorzystujące znane nazwiska. Dlaczego Biedronka decyduje się na tego typu współpracę – prestiż, nobilitacja, wizerunek?

Jest to efekt sytuacji na rynku handlowym i zmian w zachowaniu konsumentów. Klient staje się coraz bardziej wymagający, dlatego – odnosząc się zwłaszcza do kategorii tekstyliów – musimy się wyróżnić, zaproponować coś nowego. Współpraca z uznanymi projektantami pozwala nam dotrzeć do klientów ze zróżnicowanymi dochodami, proponując ekskluzywny, dobrze zaprojektowany wyrób w przystępnej cenie.

Projektanci, tacy jak Maciej Zień czy duet Paprocki&Brzozowski, tworzą na co dzień modę elitarną, głównie dla zamożnych klientów w dużych miastach. Natomiast linie produktów zaprojektowanych dla Biedronki pozwalają im dotrzeć również do mniejszych miejscowości, stworzyć coś ładnego dla szerszej grupy odbiorców. Pragnę jednocześnie podkreślić, iż linie produktów sygnowane znanym nazwiskiem cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych aglomeracjach.

Która z dotychczasowych akcji tego typu odniosła największy sukces?

Trudno to jednoznacznie stwierdzić, ponieważ każda akcja była inna. Zaczynaliśmy z Paprockim i Brzozowskim oraz Fundacją DKMS od kocyków stworzonych, by promować dawstwo szpiku kostnego. Potem były poduszki zdobione znakami zodiaku również duetu Paprocki&Brzozowski, pościel zaprojektowana przez duet Bohoboco, buty i dodatki Loft37, a wreszcie kolekcja tekstyliów łazienkowych Macieja Zienia. Każdy taki projekt to dla nas zupełnie nowe doświadczenie. Uczymy się nadal tego rodzaju współpracy z projektantami mody, a następnie obserwujemy reakcje klientów na owoce tej współpracy.

Biedronka przestaje być sklepem typowo spożywczym. Rozwijacie państwo asortyment tekstylny, drogeryjny i przemysłowy. W sklepach pojawiają się całe specjalnie zaprojektowane moduły z ofertą non food. Czy na to wszystko będzie miejsce w stosunkowo niedużych sklepach Biedronka?

Biedronka prowadzi swoje sklepy w różnych formatach, mamy zarówno duże sklepy o powierzchni powyżej 1000 mkw., jak i mniejsze placówki. Dla projektów, o których rozmawiamy, wybieramy duże sklepy. Dzięki temu nasze akcje nie tracą na sile i mogą być wyeksponowane tak, jak należy. Klientów zawsze informujemy, iż dany produkt dostępny jest tylko w wybranych sklepach sieci Biedronka.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • zień ? Polak ? 07.11.2016

    tragedia to mało powiedziane ! mieliśmy ich pogonić a oni w najlepsze się panoszą PIS ! głosowałem na was !! proszę zrobić porządek .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.