17.03.2021/12:10

Marcin Półchłopek, Allegro: podjęcie decyzji o wejściu na platformy marketplace przyspieszyła pandemia [WYWIAD]

Każdej masowej marce zależy na szerokiej dystrybucji. Za pośrednictwem platformy marketplace marka jest w stanie dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów. Nie zdziwiłbym się, gdyby tego typu partnerstw było coraz więcej – mówi Marcin Półchłopek, Merchant Management Director w Allegro.

Spotykamy się tuż po debiucie polskiego serwisu Amazon. Grzechem byłoby nie zapytać Pana o to, co wejście Amazona do Polski oznacza dla polskiego rynku e-commerce i dla Allegro?

Nie komentujemy poczynań konkurencji. Zawsze byliśmy mocno skupieni na tym, jak poprawiać doświadczenie naszych kupujących i sprzedających. Przez ostatnie ponad 20 lat to było naszą główną misją i w ten sposób dalej będziemy działać. Nieustannie wprowadzamy innowacje związane z platformą, po to żeby zakupy były jak najprzyjemniejsze, wygodne a wszystkie procesy odpowiadały na potrzeby kupujących. W tym zakresie nasza strategia nie będzie się zmieniać. 

Trudno też mówić, że Amazona nie było wcześniej, ponieważ Polacy mieli możliwość kupowania na niemieckiej wersji serwisu. Pojawienie się Amazon.pl jest pewną zmianą, ale my dalej skupiamy się na konsumencie i innowacjach, które mają sprawić by zakupy przez internet były jeszcze wygodniejsze.

Jednak rynek się zmieni, bo zarówno Allegro, jak i Amazon są platformami stawiającymi mocny nacisk na jakość obsługi. To prawdopodobnie wymusi też podniesienie jakości na innych platformach e-commerce.

Tak, ale ta zmiana jest spójna z tym, co robiliśmy wcześniej. Widzimy, jak ewoluują potrzeby kupujących. Oczywiście oferta musi być świetna, w jak najlepszej cenie, z szybką dostawą, bezpieczną płatnością, więc potrzeby fundamentalne się nie zmieniają, ale faktycznie poprzeczka rośnie. 
Podnosimy jakość cały czas, między innymi w zakresie poprawiania warunków dostawy, rozwijając program Smart!, czy wprowadzając innowacje w zakresie płatności, jak Allegro Pay. Nie zwalniamy. Budujemy wartość dla klienta zgodnie ze strategią.

Czy Allegro będzie toczyć bój z Amazonem o sprzedawców?

Sprzedawcy są dla nas bardzo ważni. Jako platforma jesteśmy pośrednikiem pomiędzy kupującym i sprzedającym. Tak samo jak ważna jest strona kupującego, tak samo ważne jest pozyskiwanie sprzedawców. Przez lata zbudowaliśmy silną markę wśród naszych partnerów i jest ich z nami około 130 tysięcy. W dużej części są to mali i średni przedsiębiorcy, którzy razem z Allegro rozwijali się przez lata. Znają Allegro, wiedzą jak się poruszać w ramach naszego marketplace, w jaki sposób budować biznes. My też dbamy o to, aby oni rozwijali się z nami, aby lepiej rozumieli konsumenta. Zapewniamy im bardzo konkurencyjne warunki i wspieramy profesjonalnymi narzędziami i usługami sprzedażowymi. Jesteśmy dumni z tego, że wielu z tych nich rozpoczęło swoją działalność na Allegro i wraz z nami rozwinęło się, aby zostać profesjonalnymi sprzedawcami. Liczby mówią same za siebie -przyciągamy średnio 20 mln internautów miesięcznie, mamy zatem naprawdę dobrą propozycję dla naszych sprzedających.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także