02.03.2021/11:17

Marka piwa Jurand reaktywowana po dwóch dekadach. Trafiła do sprzedaży w Biedronce

Mazurska Manufaktura wypuściła na rynek piwo Jurand, które nie było produkowane od 2000 roku. Od połowy lutego produkty pod tą marką dostępne są w wybranych sklepach sieci Biedronka.

Jurand to kultowa, regionalna marka dla mieszkańców Warmii i Mazur, stworzona przez Browary Warmińsko-Mazurskie, które powołano życia po 1989 roku w Szczytnie, Olsztynie oraz Biskupcu. Juranda produkowano w Szczytnie, w ponad 100-letnim, zabytkowym Browarze, gdzie Mazurska Manufaktura ma obecnie swoją siedzibę.

Mazurskiej Manufakturze udało się przejąć prawa do marki oraz recepturę piwa. Pierwszy, próbny rozlew Juranda został zrealizowany dla akcjonariuszy spółki w czasie kampanii crowdfundingowej, realizowanej przez Mazurską Manufakturę w lipcu 2019 roku.

Jurand Pils w objętości 0,5 l zadebiutował, w ramach akcji in-out, na półkach wybranych placówkach sieci Biedronka w województwie warmińsko-mazurskich oraz podlaskim. Jest dostępny w sprzedaży od 11 lutego aż do wyczerpania zapasów. Na tę chwilę jego rozlew jest realizowany poza Szczytnem - w wydzierżawionym zakładzie w Kamionkach.

Trwają prace nad przygotowaniem ogólnopolskiej dystrybucji Juranda. W drugiej połowie marca w ofercie będą dostępne już trzy rodzaje piwa: Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne, w objętościach 0,5 l oraz 0,33 l.

Docelowo produkcja piwa ma się odbywać w browarze w Szczytnie, w którym od miesięcy trwają prace remontowe. Mazurska Manufaktura planuje "wznowienie produkcji w oparciu o innowacje". Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie na innowacje technologiczne.  W jej ramach odpady będące wynikiem procesu produkcji zostaną w całości przekształcone na granulat białkowy, stanowiący jakościową paszę dla zwierząt gospodarczych.

Obecnie trwa też przetarg na instalację warzelniczą i rozlewniczą. Finalizacja rewitalizacji browaru w Szczytnie planowana jest jeszcze w 2021 roku. Część środków na remont pozyskano w ostatnim kwartale 2020 roku, w ramach rekordowej pod kątem wysokości finansowania emisji crowdinvestingowej, na kwotę niemal 4,4 mln zł.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także