31.10.2018/09:44

Ben & Jerry's, marka Unilevera, protestuje przeciwko polityce Donalda Trumpa

Ben & Jerry's, znana lodowa marka należąca do koncernu Unilever, otwarcie sprzeciwia się polityce prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa. Firma wydała oświadczenie, w którym wspiera m.in. społeczność LGBTQ oraz uchodźców.

- Nie możemy dłużej milczeć w obliczu polityki prezydenta Trumpa, która cofa dziesięciolecia postępu w kwestiach rasowych i równości płci, praw LGBTQ, zmian klimatu i praw uchodźców - wpis o takiej treści pojawił się wczoraj na oficjalnym fanpage'u marki Ben & Jerry's.

Firma podkreśla w oświadczeniu, że "dziś znajdujemy się w przełomowym momencie we współczesnej historii". - Kiedy stawką jest tak wiele, a nasze wartości są kwestionowane przez regresywny program Trumpa, ważne jest, aby stawić opór i wypowiedzieć się i wybierać świadomie, by nie być współwinnym normalizacji strachu, fanatyzmu i nienawiści. Milcząc. - czytamy.

Spółka podkreśla, że marka Ben & Jerry's od początku swojego istnienia, czyli przez 40 lat, opowiadała się po stronie "postępowych wartości" i pełniła misję społeczną. - Oznacza to wykorzystanie sił i możliwości naszej firmy do wspierania praw człowieka i godności, do poszukiwania sprawiedliwości społecznej i środowiskowej dla osób, które zostały historycznie zmarginalizowane i do ochrony środowiska - czytamy w oświadczeniu.

Ben & Jerry's zapewnia, że będzie wspierać aktywistów i organizacje prowadzące "opór" wobec administracji Donalda Trumpa. Z tej okazji marka przygotowała nawet limitowany smak lodów Pecan Resist, a zyski ze sprzedaży tego produktu zostaną przekazane czterem grupom i ruchom w USA (Color of Change, Honor the Earth, Women’s March i Neta), które wspierają wartości firmy.

- Naszym celem jest wykorzystanie głosu naszej firmy, naszych lodów i naszego aktywizmu, aby zachęcić wszystkich do wsparcia i pomocy w budowaniu tych ruchów, które przeciwdziałają bieżącemu programowi regresywnemu. Uważamy, że teraz jest to ważniejsze niż kiedykolwiek, aby obywatele i firmy mówiły głośno o wartościach w które wierzą - powiedział cytowany w oświadczeniu nowy dyrektor generalny Ben & Jerry's Matthew McCarthy.

Marka chwali się, że w tym roku rozpoczęła działania, których celem jest wsparcie społeczności LGBT+ także w Polsce. To m.in. podjęcie współpracy ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza oraz fundacją Wolontariat Równości. Ponadto 8 czerwca firma wsparła symboliczne przywrócenie tęczy na Placu Zbawiciela w Warszawie.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • quick 05.11.2018

    O lala, ale strzał w kolano. Niszowa idea, niszowy profil docelowego klienta. Ideologia to ciekawy temat ale na spotkania intelektualistów a nie jako marketingowe koło zamachowe. Ledwo minęła czkawka Maspexu po lewicujących eksperymentach PR-owych a tu kolejny chętny do złożenia utraconych zysków na ołtarzu politycznej poprawności.

  • HK 05.11.2018

    Panie RobercieD, jaką Pan firmę reprezentuje? Bo chciałabym wiedzieć, czyich produktów nie kupować i co przekazać znajomym.

  • RobertD 03.11.2018

    Dzięki za ten artykuł. Od tej pory przynajmniej wiem, żeby nic nie kupować Unilevera. Znajomym też przekażę.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.