Ben & Jerry's, marka Unilevera, protestuje przeciwko polityce Donalda Trumpa
Ben & Jerry's, znana lodowa marka należąca do koncernu Unilever, otwarcie sprzeciwia się polityce prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa. Firma wydała oświadczenie, w którym wspiera m.in. społeczność LGBTQ oraz uchodźców.
- Nie możemy dłużej milczeć w obliczu polityki prezydenta Trumpa, która cofa dziesięciolecia postępu w kwestiach rasowych i równości płci, praw LGBTQ, zmian klimatu i praw uchodźców - wpis o takiej treści pojawił się wczoraj na oficjalnym fanpage'u marki Ben & Jerry's.
Firma podkreśla w oświadczeniu, że "dziś znajdujemy się w przełomowym momencie we współczesnej historii". - Kiedy stawką jest tak wiele, a nasze wartości są kwestionowane przez regresywny program Trumpa, ważne jest, aby stawić opór i wypowiedzieć się i wybierać świadomie, by nie być współwinnym normalizacji strachu, fanatyzmu i nienawiści. Milcząc. - czytamy.
Spółka podkreśla, że marka Ben & Jerry's od początku swojego istnienia, czyli przez 40 lat, opowiadała się po stronie "postępowych wartości" i pełniła misję społeczną. - Oznacza to wykorzystanie sił i możliwości naszej firmy do wspierania praw człowieka i godności, do poszukiwania sprawiedliwości społecznej i środowiskowej dla osób, które zostały historycznie zmarginalizowane i do ochrony środowiska - czytamy w oświadczeniu.
Ben & Jerry's zapewnia, że będzie wspierać aktywistów i organizacje prowadzące "opór" wobec administracji Donalda Trumpa. Z tej okazji marka przygotowała nawet limitowany smak lodów Pecan Resist, a zyski ze sprzedaży tego produktu zostaną przekazane czterem grupom i ruchom w USA (Color of Change, Honor the Earth, Women’s March i Neta), które wspierają wartości firmy.
- Naszym celem jest wykorzystanie głosu naszej firmy, naszych lodów i naszego aktywizmu, aby zachęcić wszystkich do wsparcia i pomocy w budowaniu tych ruchów, które przeciwdziałają bieżącemu programowi regresywnemu. Uważamy, że teraz jest to ważniejsze niż kiedykolwiek, aby obywatele i firmy mówiły głośno o wartościach w które wierzą - powiedział cytowany w oświadczeniu nowy dyrektor generalny Ben & Jerry's Matthew McCarthy.
Marka chwali się, że w tym roku rozpoczęła działania, których celem jest wsparcie społeczności LGBT+ także w Polsce. To m.in. podjęcie współpracy ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza oraz fundacją Wolontariat Równości. Ponadto 8 czerwca firma wsparła symboliczne przywrócenie tęczy na Placu Zbawiciela w Warszawie.
3 komentarze
-
05.11.2018
O lala, ale strzał w kolano. Niszowa idea, niszowy profil docelowego klienta. Ideologia to ciekawy temat ale na spotkania intelektualistów a nie jako marketingowe koło zamachowe. Ledwo minęła czkawka Maspexu po lewicujących eksperymentach PR-owych a tu kolejny chętny do złożenia utraconych zysków na ołtarzu politycznej poprawności.
-
05.11.2018
Panie RobercieD, jaką Pan firmę reprezentuje? Bo chciałabym wiedzieć, czyich produktów nie kupować i co przekazać znajomym.
-
03.11.2018
Dzięki za ten artykuł. Od tej pory przynajmniej wiem, żeby nic nie kupować Unilevera. Znajomym też przekażę.