30.09.2020/12:25

Marketplace Empiku z kolejnym rekordem. Ponad milion ofert od zewnętrznych sprzedawców

Empik pochwalił się, że jego platforma sprzedażowa notuje kolejny rekord. Marketplace firmy zanotował ponad milion ofert od zewnętrznych sprzedawców w 16 kategoriach. Rocznie strona notuje 250 mln wizyt.

Miesięcznie przybywa ok. 120 tys. ofert, co stanowi sześciokrotnie szybszy wzrost niż w ubiegłym roku, gdy liczba ta plasowała się na poziomie ok. 20 tys. ofert miesięcznie.

Kategorią, która notuje najbardziej dynamiczne wzrosty pod względem wartości sprzedaży na Empik Marketplace jest Sport. Klienci chętnie sięgają m.in. po rowery i akcesoria, hulajnogi, pojazdy elektryczne, sprzęt fitness, asortyment turystyczny czy elektronikę sportową. Dynamika wzrostu tego segmentu rok do roku wynosi aż 195 proc. Na drugim miejscu plasuje się kategoria AGD (+146 proc. dynamiki wzrostu), obejmująca różnorodny wybór sprzętu domowego, asortyment wolnostojący i do zabudowy, a także ekspresy do kawy, oczyszczacze i nawilżacze powietrza czy mniejsze urządzenia do pielęgnacji.

Niewiele niższą dynamikę przyrostu sprzedaży wykazuje sekcja artykułów papierniczych (142 proc.), takich jak tekstylia szkolno-biurowe, akcesoria DIY, farby, przybory malarskie i inne produkty wspierające kreatywność. Wzrost na poziomie 130 proc. zanotowała zaś kategoria Zdrowie i Uroda, najliczniejsza na Empik Marketplace pod względem liczby produktów. Klienci znajdą w niej pełne portfolio produktów kosmetycznych – od pielęgnacji po kosmetyki kolorowe. Zabawki – w tym te wspierające naukę i kreatywny rozwój dzieci, a także puzzle, klocki czy gry planszowe – charakteryzuje +125 proc. wzrostu dynamiki sprzedaży rok do roku. Natomiast Dom i Ogród – najchętniej wybierana kategoria ostatnich miesięcy i jedna z najliczniejszych na platformie – notuje wzrost o 98 proc.

– Nie zwalniamy tempa, nadal rozwijamy skalę biznesu, aby zapewnić klientom jeszcze większy wybór produktów. Utrzymanie trzycyfrowej dynamiki wzrostu w zakresie przyrostu partnerów handlowych, ofert produktowych i poziomu sprzedaży we wszystkich kanałach – desktopie, mobile i w aplikacji – to nasz główny cel w najbliższym czasie – powiedział Mirek Drab, Head of Marketplace w Empiku.

Z oferty Empik.com korzysta 55 mln użytkowników rocznie. W sumie dokonują oni ok. 780 mln odsłon, co oznacza aż 2,5 mln dziennie. W całej strukturze zakupów sklepu internetowego, platforma Marketplace odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień. Analizując poziom sprzedaży rok do roku, od czasu pandemii liczba ta podwoiła się.

Pod względem udziału w całościowej strukturze zakupów na Empik.com urządzenia mobilne odpowiadają za 50 proc. sprzedaży w stosunku do desktopu. W omnikanałowej ścieżce klienta na pierwszy plan coraz mocniej wybija się aplikacja mobilna, która zyskuje na znaczeniu w zakresie dokonywania zamówień. To już nie tylko narzędzie służące przeglądaniu aktualnej oferty czy przechowywaniu wirtualnych paragonów ze sklepów stacjonarnych, ale też do finalizacji zakupów. Dynamika sprzedaży Marketplace w tym kanale od początku 2020 roku to aż 129 proc. wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także