20.01.2013/18:34

Marki własne zyskują na wartości

W obecnym i następnym roku będziemy obserwować dalszy dynamiczny wzrost popytu na marki własne, których sprzedaż zwiększy się średnio o 21 proc. – wynika z najnowszego raportu firmy PMR. Przyczyni się do tego m.in. rozwój oferty private labels we wszystkich kanałach handlu nowoczesnego, jak również w hurtowniach zaopatrujących sklepy tradycyjne.
Zdaniem analityków PMR, detaliści wiąż powiększają dotychczasową ofertę produktów z własnym logo, wprowadzają marki własne w nowych kategoriach, a także optymalizują asortyment, wycofując produkty słabiej rotujące, a na ich miejsce wprowadzając nowe. Rozszerzaniu asortymentu marek własnych sprzyja również nadal odczuwalne spowolnienie gospodarcze. Konsumenci ostrożniej wydają pieniądze i szukają tańszych produktów. Poza tym więcej artykułów private labels w ramach wyższych półek cenowych, ich lepsza jakość oraz bardziej atrakcyjne opakowania przekładają się na wzrost zaufania do marek detalistów. Duże znaczenie w tym procesie odgrywa wzmożona aktywność promocyjna sieci handlowych, a zwłaszcza rosnące nakłady na reklamę telewizyjną.



(HUW)

Wiadomości Handlowe, Nr 1 (121) Styczeń 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.