14.02.2021 / 17:13
StoryEditor

Marnowanie jedzenia wynika w dużej mierze z braku zrozumienia dat ważności

Tesco chwali się, że jest pierwszą siecią handlową w Polsce i Europie Środkowej, która zdecydowała się na publikację danych o marnowanej żywności (fot. materiały prasowe)
Ponad 42 proc. Polaków przegapia termin ważności produktów spożywczych. Badania Programu Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności wykonane przez zespoły badawcze IOŚ-PIB i SGGW wskazują, że jedną z głównych przyczyn marnowania rocznie ok. 3 mln ton (z 5 mln ton) żywności przez samych konsumentów w Polsce jest właśnie przeoczenie terminu ważności.

Polacy mają problem z interpretacją dat wydrukowanych na opakowaniach. Aż 64 proc. nie jest pewna lub niewłaściwie interpretuje te daty. Chodzi o termin przydatności do spożyc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.10.2025 / 12:50
StoryEditor
To ostatnie duże miasto, w jakim nie było Maxi Zoo. Sieć mocno zwiększa zasięg
Sieć Maxi Zoo ma już sklepy we wszystkich dużych miastach w Polsce (fot. materiały prasowe)

Sieć specjalistycznych sklepów z produktami dla zwierząt Maxi Zoo otworzyła kolejny sklep w Polsce. Tym samym zrealizowała kolejny cel w swojej strategii. Choć jak przyznał dyrektor ds. ekspansji i rozwoju w Maxi Zoo Polska, jego osiągnięcie zajęło sieci trochę czasu.

15 października 2025 r. sieć Maxi Zoo otworzyła sklep w Galerii Pomorskiej, tym samym zadebiutowała w Bydgoszczy. Komentując to otwarcie Grzegorz Kaprzyk, dyrektor ds. eksp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.10.2025 / 14:32
StoryEditor
Pasibus i jego spojrzenie na drive thru: - Otwiera się przestrzeń, w której możemy wyznaczać kierunek [WYWIAD]
Alicja Staszczyńska, członek zarządu Pasibusa

Pasibus uruchomił we wrocławskiej Alei Bielany swój pierwszy polski koncept drive thru. Alicja Staszczyńska, członek zarządu Pasibusa, opowiada nam o przygotowaniach do jego uruchomienia oraz o potencjale, jakie drzemie w tym formacie.

Skąd pomysł na drive thru?

Alicja Staszczyńska, członek zarządu Pasibusa: Z uważnej obserwacji rynku i twardych danych, które jasno pokazują, że to nie chwilowy trend, a p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2025 08:39