09.09.2016/09:32

McCormick w tym roku wprowadzi do sprzedaży 40 innowacyjnych produktów

Firma McCormick Polska dokonuje relaunchu marki Kamis. Produkty zyskały nowe logo i odświeżone opakowania, które - jak zapewnia prezes firmy, Olivier Touzalin - podobają się konsumentom i są "całkowicie zgodne z DNA marki".

Prymat komunikuje, że jest nowym liderem wartościowym kategorii. Oznaczałoby to, że po latach przewodzenia kategorii Kamis oddał pałeczkę rywalowi…

Nie komentujemy komunikatów konkurencji. Według nas Kamis pozostaje wartościowym liderem rynku przypraw i musztard pod względem wartości sprzedaży. Wszystko zależy od tego, jak kto zdefiniuje kategorię, czy liczy udziały w samych przyprawach, czy włącza do podsumowań ketchupy i musztardy. Zapewniam, że cały rynek rośnie, a wzrosty marki Kamis są w tym roku szczególnie dynamiczne.

Z czego to wynika?

Kamis w tym roku świętuje 25-lecie istnienia, a aktywności jubileuszowe pod hasłem „Smaki 25-lecia” zaplanowaliśmy na cały ten rok. Przeprowadziliśmy już dwie duże akcje związane z okresem wielkanocnym i sezonem na grillowanie, teraz trwają akcje związane z jesiennym ożywieniem sprzedaży, będzie też akcent przed bożym Narodzeniem. W tym roku we współpracy z Polsatem ruszyliśmy również z obiecującym i świetnie przyjętym projektem pod hasłem „Wysmakowani”. To spoty kulinarne, które są inne niż typowe programy kulinarne. W „Wysmakowanych” nie ma szefa kuchni ani skomplikowanych przepisów – gotującym jest sympatyczny człowiek, przepisy są proste i łatwe, panuje swobodna atmosfera. W takim stylu edukujemy konsumentów na temat tego, jak ważna jest jakość składników używanych w kuchni. Opowiadając np. o wanilii, mówimy, skąd ta przyprawa pochodzi, jakie ma właściwości, jaki powinna mieć zapach i wygląd. Choć przed nami wiele pracy, bo edukowanie wymaga czasu, widzimy pierwsze efekty tych działań. Poza tym, de facto dokonujemy relaunchu marki Kamis. Zyskała ona nowe logo i odświeżone opakowania, które podobają się konsumentom i są całkowicie zgodne z DNA marki.

To będzie udany rok, jeśli chodzi o wprowadzane przez firmę nowości i innowacje?

W tym roku wprowadzimy na rynek około 40 innowacyjnych produktów. Z najważniejszych wymienię okrągłe młynki do przypraw, które zastąpiły kwadratowe. Nie tyle chodzi o kształt, co o wyjątkowo dopracowany nowy mechanizm tych młynków. Zioła są dokładnie zmielone, nie ma ryzyka, że do przyprawy dostaną się kawałki plastiku. To najwyższej jakości młynki na rynku. Są tak zaprojektowane, że umożliwiają zmielenie nawet resztek ziaren. Mimo tak znaczącego postępu nowe młynki Kamis nie są droższe.

Przełomową innowacją są liofilizowane warzywa. Do ich produkcji wykorzystujemy unikalną technologię, dzięki czemu jakość, smak i zapach są znacznie bardziej intensywne, a kawałki przypraw większe niż w przypadku klasycznych przypraw. Na razie w ramach tej linii oferujemy cztery indeksy. Nie ukrywam, że pewną barierą dla szybkiego rozwoju tego segmentu jest cena produktów, wynosząca około 8 zł. Tak więc na innowację trzeba zawsze patrzeć przez pryzmat dojrzałości rynku. We Francji liofilizowane warzywa są w sprzedaży od kilkunastu lat, ale pamiętajmy, że siła nabywcza tamtejszych konsumentów jest o 30-40 proc. wyższa niż siła nabywcza Polaków. Ale nie wszystkie innowacje wiążą się z wysoką ceną – ciekawą innowacją, a jednocześnie przystępnym cenowo produktem, są liście kolendry, które zaproponowaliśmy niedawno. Do tej pory w Polsce nie było takiego produktu. Innowacyjnym konceptem jest też specjalna mieszanka do karpia.

Kolejna część naszej rozmowy z prezesem McCormick Polska - już wkrótce na wiadomoscihandlowe.pl.

Czytaj także:
Olivier Touzalin, prezes McCormick Polska: Polski rynek jest najbardziej konkurencyjny w Europie

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.