17.03.2017/10:10

McDonald's chce powrócić na ścieżkę wzrostu

McDonald's przyznaje, że od 2012 r. stracił miliony klientów na rzecz firm specjalizujących się w żywości na wynos, sklepów convenience oraz supermarketów, które także rozwijają ofertę food-to-go. Zdaniem analityków RetailAnalysis amerykański gigant ma trzy pomysły, jak odzyskać straconych klientów, utrzymać lojalność stałych bywalców i przyciągnąć nowych konsumentów.

Rynek QSR (Quick Servis Restaurants – restauracje szybkiej obsługi) odczuwa silną presję ze strony małych placówek gastronomicznych oferujących żywność na wynos, ale także ze strony sklepów convenience i supermarketów, które także rozwijają małą gastronomię oraz ofertę food-to-go. McDonald's mocno odczuwa zmianę trendów konsumenckich i przyznaje, że od kilku lat traci klientów. Portal RetailAnalysis przygląda się propozycjom nowych przedsięwzięć, które mają pomóc sieci odzyskać rynek i powrócić na ścieżkę zrównoważonego rozwoju. Zostały one przedstawione na firmowej konferencji Investor Day.

Wygoda dzięki mobilności

McDonald's pokazał niedawno nową aplikację mobilną, która ma usprawnić i przyspieszyć proces składania zamówień oraz poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Podczas wizyty w restauracji klienci będą mogli zamawiać posiłki za pośrednictwem tej apki, tak aby gotowe zamówienie czekało na nich, gdy tylko się pojawią. W przypadku drive-thru, klienci będą mogli dzięki aplikacji skorzystać z czytnika kodów i pominąć okienko płatności. Oczywiście aplikacja umożliwi także personalizację, zapamiętując ulubione potrawy i preferowane metody płatności.

Do końca 2017 r. system mobilnych zamówień i płatności zostanie wprowadzony w 20 tys. restauracji sieci. Zdaniem RetailAnalysis wkrótce należy się spodziewać podobnych rozwiązań u innych operatorów rynku QSR.

Wykorzystać zasięg do rozwoju dostaw

McDonald's ma wyjątkowy potencjał rozwoju usługi dostarczania zamówień pod wskazany adres, dzięki wyjątkowo gęstej sieci placówek. Na swoich pięciu najważniejszych rynkach – USA, Francja, Wielka Brytania, Niemcy i Kanada – blisko 75% populacji ma nie więcej niż ok. 5 km do najbliższej restauracji sieci.

System dostaw został po raz pierwszy uruchomiony w 2008 r. w Chinach. Od tej pory ten kanał sprzedaży potroił obroty, tylko w ostatnim roku rosnąc o ok. 30%. Obecnie McDonald's eksperymentuje na całym świecie z różnymi modelami dostaw zamówień i należy się spodziewać znaczących postępów w tym obszarze w skali międzynarodowej.

Restauracje „Doświadczenie Przyszłości”

Format restauracji „Experience of the Future” polega na unowocześnianiu placówek, tak aby poprawić doświadczenie zakupowe klientów, czyniąc zakupy łatwiejszymi i bardziej spersonalizowanymi. Wśród innowacji są cyfrowe kioski, zamówienia mobilne, nowocześniejszy wystrój i obsługa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.