20.01.2023 / 08:56
StoryEditor

Megasam24.pl przejął już czterech graczy z branży e-commerce i ma apetyt na więcej

W ciągu dwóch lat Megasam przejął cztery firmy z branży e-grocery, przeznaczając na ten cel 3 mln zł (fot. materiały prasowe)
Na przełomie 2021 i 2022 r. Megasam.24.pl przejął A2A-Market.pl oraz iJest.pl. Kolejny raz wybrał się na zakupy pod koniec ubiegłego roku – w październiku przejął PolskiKoszyk.pl, a w listopadzie Yesha.com.pl. Ile Dariusz Krzysztoporski, twórca i prezes Megasamu przeznaczył na te akwizycje i czy jest z nich zadowolony?

Na przejęcie czterech konkurentów działających w branży e-commerce (a konkretnie e-grocery) spółka Megasam24 przeznaczyła 3 mln złotych ze środków własnych....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.06.2025 / 17:51
StoryEditor
Sieci handlowe boją się giga fuzji na rynku spożywczym. Czy unijny regulator popsuje plany koncernów Mars i Kellanova?
Mars przejmie producenta chipsów Pringles (fot. Surja Sen Das Raj/Unsplash)

Przejęcie koncernu Kellanova przez firmę Mars staje pod znakiem zapytania. Transakcja o wartości 36 mld USD zostanie poddana szczegółowemu dochodzeniu antymonopolowemu przez Unię Europejską. Wiele wskazuje na to, że gigant cukierniczy będzie musiał zbyć część aktywów, aby rozwiać obawy dotyczące konkurencji i móc przejąć producenta m.in. chipsów Pringles.

Unijny regulator ma wątpliwości, czy Mars przejmując Kellanova nie zyska zbyt mocnej pozycji na wybranych rynkach krajów UE. Według nieoficjalnych informacji, na które powołuje ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2025 / 12:13
StoryEditor
Żabka zjada Żabkę? Sklepów sieci są tysiące, czy kradną sobie klientów i kanibalizują sprzedaż?
Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie, przy ul. Domaniewskiej (fot. mat. prasowe)

Mocno rosnąca liczba sklepów sieci Żabka powoduje ich kanibalizację? Dane BizRaport mówią, że nie, choć nie biorą pod uwagę wszystkich aspektów.

BizRaport podkreśla, że pomimo otwierania kolejnych tysięcy punktów, przeciętny sklep Żabka konsekwentnie zwiększa średnią sprzedaż. W 2015 roku przeciętna Żabka generowała niec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2025 08:44