15.10.2020/16:29

Metro z silną poprawą we wszystkich regionach

Według wstępnych danych, sprzedaż Metro w czwartym kwartale 2019/20 roku była na poziomie -0,5 proc. w porównaniu do ub.r. Niemcy, Rosja i Europa Wschodnia (razem odpowiadające za ponad połowę sprzedaży grupy) ponownie wykazały pozytywne zmiany w sprzedaży.

Jak podaje grupa, plan sprzedaży na rok obrotowy 2019/20 został zrealizowany. Wyniki sprzedaży like-for-like za rok obrotowy 2019/20 wyniosły -3,9 proc. (9M 2019/20: -5,0proc.). „Pomimo Covid-19 z sukcesem zakończyliśmy duże projekty portfelowe w minionym roku finansowym” - powiedział Olaf Koch, CEO Metro AG. 

„W tym trudnym roku nasze całościowe podejście do sprzedaży hurtowej i zróżnicowane grupy klientów okazały się bardzo solidne. Jak dotąd nasz postęp w czasie epidemii Covid-19 był bardzo zadowalający w porównaniu z rozwojem w tym sektorze, nasza sprzedaż rosła szybko i nieprzerwanie, a w czwartym kwartale niemal powróciła do poziomu z poprzedniego roku. Udało nam się również zdobyć znaczący udział w rynku w naszej podstawowej działalności i wróciliśmy na ścieżkę rozwoju w Rosji. Z wyjątkiem trzeciego kwartału, który był obciążony przez COVID-19, możemy zatem spojrzeć wstecz na ogólnie stabilny i odporny rok podatkowy, w którym zakończono transformację w czystego hurtownika ” - dodał Olaf Koch.

W czwartym kwartale roku obrotowego 2019/20 Metro udało się ustabilizować rozwój sprzedaży na poziomie -0,5 proc., prawie na poziomie z poprzedniego kwartału. Dodatni wkład pochodził głównie z Niemiec (2,7 proc.), Rosji z 8,2 proc. i Europy Wschodniej (bez Rosji) z 2 - proc. wzrostem sprzedaży. Jednak również Europa Zachodnia (bez Niemiec) z -3,6 proc. i Azja z -12,2 proc. wykazały znaczną poprawę w porównaniu z III kwartałem. 

Ten rozwój wynika głównie ze stopniowego łagodzenia zastosowanych środków ochrony przed Covid-19w maju i kontynuowanych przez cały IV kwartał oraz z licznych działań podejmowanych w tym kontekście w celu wzmocnienia działalności operacyjnej i niezależnych właścicieli firm. Ze względu na negatywne skutki kursów walut, zwłaszcza w Rosji i Turcji, odnotowana sprzedaż w euro spadła o -5,1 proc. Na dzień 30 września 2019 roku do sieci Metro wchodziło 678 sklepów.
 

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także