11.04.2019/08:02

Michał Kiciński, twórca CD Projektu idzie w biznes restauracyjny i będzie rozwijał sieć barów dla wegetarian

Michał Kiciński, jeden ze współtwórców znanego dewelopera gier komputerowych, firmy CD Projekt, chce zbudować we współpracy z firmą Bobby Burger nową sieć gastronomiczną pod szyldem Wegeguru. Projekt będzie rozwijany w ramach spółki Real Food, a wkrótce przedstawiciele firmy rozpoczną zbiórkę funduszy na rozwój nowego konceptu.

Największa polska sieć burgerowni zwiększyła obroty o 23 proc., w planie crowdfunding i kolejne lokale, w tym budowa w ramach grupy kapitałowej sieci restauracji Wegeguru.

Bobby Burger nie zwalnia tempa i ma apetyt na więcej. 5 nowych lokali, ponad milion klientów i 23 proc. wzrostu obrotów – tak podsumowała 2018 rok pierwsza i największa polska sieć burgerowni. Sukces w skalowaniu gastronomicznego biznesu chce wykorzystać w grupie kapitałowej, do której dołączył Michał Kiciński ze swoim konceptem Wegeguru. Nowy podmiot, Real Food SA w maju wystartuje ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony zł.

Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Już rok później powstał pierwszy lokal w centrum stolicy, a marka ruszyła z systemem franczyzowym. W ciągu kolejnych sześciu lat zbudował sieć lokali własnych i franczyzowych, która dziś liczy 38 burgerowni w 17 miastach. Od początku marce przyświeca hasło: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi.

W samym 2018 r. burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o 5 nowych lokali. – Trzy z pięciu uruchomionych w ubiegłym roku burgerowni to lokale własne. Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.

Jeszcze dynamiczniej wzrosły obroty sieci. – Łączne przychody z lokali własnych i franczyzowych Bobby Burger przekroczyły w 2018 roku 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem – dodaje Krzysztof Kołaszewski.

W lutym Bobby Burger otworzył już drugi lokal w Poznaniu. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci – do połowy br. powiększy się ona przynajmniej o pięć nowych burgerowni. – Do końca maja planujemy otwarcie dwóch kolejnych lokali Bobby Burger w Warszawie, w czerwcu natomiast pierwszej burgerowni w Siedlcach. Do połowy roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Od ciężarówki z jedzeniem na wynos, do sieci lokali, która zrewolucjonizowała polską gastronomię; twórcy marki Bobby Burger – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Teraz chcą pójść o krok dalej. – Analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm, czyli elastyczny wegetarianizm oraz wyników badań konsumenckich, skłoniła nas do tego, by utworzyć grupę kapitałową Real Food SA. Oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce, chcemy zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów – jedzących mięso, wegetarian i wegan, wielbicieli burgerów, ale nie tylko – mówi Krzysztof Kołaszewski.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.