09.05.2020/13:00

Michał Sacha, dyrektor Carrefour Polska: Dzisiaj możemy skokowo zwiększyć zasięg e-grocery

- Pod koniec 2019 roku podjęliśmy współpracę z Allegro, a w obecnym roku zintensyfikowaliśmy nasze relacje z Szopi.pl i zainicjowaliśmy projekt z Glovo. Doświadczenie w tym zakresie pozwala nam na szybsze skalowanie biznesu, dlatego na uruchomienie czekają już kolejni partnerzy dostaw e-grocery – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Michał Sacha, dyrektor Marketingu, Digital, IT i E-Commerce, członek zarządu Carrefour Polska.

Pandemia w wielu przypadkach zredefiniowała modele biznesowe firm działających w Polsce. Carrefour jest firmą, która swój ekosystem cyfrowy buduje już bardzo konsekwentnie od 4-5 lat, na jakim etapie jego tworzenie jest obecnie, jak będą wyglądały kolejne kroki?

Omnikanałowe podejście i inwestycje w nowe technologie mają swoiste momentum w czasie pandemii. Rozwiązania, z których jeszcze niedawno korzystała część klientów, dzisiaj stają się powszechne. To już nie tylko kwestia odpowiedzi na wymagania współczesnych konsumentów, ale na zupełnie podstawowe potrzeby współczesnego handlu mierzącego się z koronawirusem. Firmy, które już wcześniej pracowały nad dostosowaniem swojego biznesu do modelu omnikanałowego, znajdują się teraz w zupełnie innym miejscu niż te, u których dopiero pandemia wymusiła takie inwestycje, a przy okazji, co trzeba przyznać, niezwykłą kreatywność.

Carrefour może w tej chwili skokowo zwiększyć zasięg e-grocery, np. poprzez usługi click&collect czy partnerów dostaw domowych, bo już od dawna ma do tego właściwą infrastrukturę. Nasz click&collect ograniczony wcześniej do produktów non-food okazał się trafionym rozwiązaniem również w przypadku artykułów spożywczych i, co widzimy już po pierwszych wynikach, generuje konkretny obrót. Pod koniec 2019 roku podjęliśmy współpracę z Allegro, a w obecnym roku zintensyfikowaliśmy nasze relacje z Szopi.pl i zainicjowaliśmy projekt z Glovo. Doświadczenie w tym zakresie pozwala nam na szybsze skalowanie biznesu, dlatego na uruchomienie czekają już kolejni partnerzy dostaw e-grocery.

Pandemię koronawirusa to kluczowy moment dla rozwoju e-grocery i e-commerce w Polsce? W jakim kierunku będzie ewoluował handel detaliczny?

Trzeba przyznać, że choć zakupy przez internet stały się codziennością dla większości z nas, to zamawianie artykułów spożywczych online nadal budziło opór sporej części konsumentów. Pandemia zmieniła to podejście. Gracze na rynku e-grocery mierzą się teraz z gigantycznym wzrostem zamówień i wypracowują rozwiązania umożliwiające sprostanie tej sytuacji. Klienci, którzy do tej pory nie chcieli lub nie mieli potrzeby korzystania z usług e-grocery, zwracają się w stronę tego kanału zakupowego z oczywistych względów. Od ich doświadczeń zależeć będzie to, czy nowe nawyki zakupowe na stałe wejdą do codzienności po pandemii, czy tylko na czas wymuszony koronawirusem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.