16.10.2020/11:49

Mimo pandemii Emirates SkyCargo utrzymują łańcuchy dostaw żywności

Kiedy 2 października pierwszy samolot towarowy Emirates SkyCargo wystartował z Guadalajary w Meksyku, w ładowni znajdowało się kilka ton awokado i innych warzyw uprawianych i zbieranych w Meksyku i przeznaczonych na półki supermarketów w Europie i na Bliskim Wschodzie.

W Kenii 10 tygodniowych lotów Emirates w październiku 2020 r. z lotniska Nairobi obejmuje przewóz między innymi świeżych owoców i warzyw, takich jak zielona fasola, ananasy, mango i awokado. Produkty docierają do Dubaju, a następnie są dystrybuowane na inne rynki regionalne na Bliskim Wschodzie i dalej do Europy. Z kolei loty Emirates startujące z Australii i Nowej Zelandii przewożą mięso i wiele owoców, w tym winogrona i arbuzy, kierując się na rynki międzynarodowe.

Kokosy i jackfruit z Tajlandii, mango z Indii, słodkie ziemniaki z Egiptu, borówki z Wielkiej Brytanii, sery z Francji i Włoch, łosoś z Norwegii, wiśnie z Chile, owoce morza z Pakistanu, pieczywo z Holandii i owoce tropikalne z Wietnamu to tylko niewielka ilość artykułów spożywczych, które codziennie są przewożone samolotami Emirates w globalnej siatce liczącej ponad 130 miejsc na sześciu kontynentach.

Z każdym nowym kierunkiem Emirates SkyCargo otwierają kolejny potencjalny szlak handlowy dla produktów spożywczych na całym świecie. Na przykład Emirates SkyCargo, poprzez bezpośrednie loty, przyczyniły się do otwarcia rynku na owoce tropikalne z Wietnamu na Bliskim Wschodzie, a eksport tych produktów w 2017 roku wzrósł prawie pięciokrotnie.

Wraz z pojawieniem się COVID-19 i zakłóceniami jakie mają miejsce w międzynarodowym lotnictwie pasażerskim, łańcuch dostaw produktów spożywczych został narażony na zakłócenia. Jednak linie Emirates SkyCargo skrupulatnie pracowały nad przywróceniem międzynarodowych połączeń towarowych. Linie lotnicze cargo zwiększyły swoją sieć pod koniec marca z zaledwie 35 miejsc, które były obsługiwane przez samoloty towarowe, do ponad 130 miejsc docelowych na początku października, przewożąc towary zarówno na frachtowcach, jak i w samolotach pasażerskich. Obecnie w luku bagażowym samolotów Emirates na całym świecie codziennie przewozi się około 500 ton artykułów spożywczych.

Jako przewoźnik odpowiedzialny społecznie, Emirates SkyCargo zapewniły odpowiednią ładowność swoich samolotów szerokokadłubowych podczas pandemii COVID-19 do transportu pilnych zapasów medycznych i artykułów spożywczych. W ten sposób przewoźnik lotniczy może pomóc krajom w utrzymaniu zapasów żywności, wspomagając jednocześnie rolników, którzy są zależni od eksportu żywności, aby mogli przetrwać w tych trudnych czasach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także