Mocne uderzenie sieci SPAR! Operator przejmuje prestiżowe lokalizacje po Almie
Sieć sklepów SPAR otworzy w Krakowie sklepy w lokalizacjach po placówkach Delikatesów Alma. To bardzo ważne wydarzenie z punktu widzenia strategii wizerunkowej sieci, która przejmuje prestiżowe punkty przy ul. Stańczyka 14 i ul. Tadeusza Kościuszki 71. Placówki w koncepcie SPAR i Eurospar ruszą oficjalnie 3 marca.
Sklepy delikatesowe spółki Alma Market pełniły bardzo ważną rolę w krajobrazie handlowym Krakowa, teraz przynajmniej część lokalizacji trafi w ręce nowych operatorów. Dla SPAR wejście w miejsca po sklepach Almy to potężne wyzwanie związane z przyciągnięciem nowych klientów oraz zdobyciem uznania grupy konsumentów przyzwyczajonej do standardów poprzedniego najemcy. Jednocześnie dwie, nowe prestiżowe lokalizacje, to ogromna szansa na wykreowanie nowego wizerunku placówek sieci.
Od momentu gdy dowiedzieliśmy się o problemach Almy monitorowaliśmy możliwość pozyskania tych ważnych lokalizacji. Oczywiście dajemy sobie sprawę z tego ile dla mieszkańców Krakowa stanowiła Alma, to nawet nie były już miejsca zakupów, ale coś znacznie więcej – mówi Sławomir Rupikowski, CEO w spółce Kefirek SA, która prowadzi 28 sklepów pod szyldem SPAR.
Sieć SPAR systematycznie rozwija swoje sklepy i ich ofertę, zdaniem przedstawiciela sieci pozyskane lokalizacje w Krakowie ze względu na swoją historie idealnie komponują się z trendem, w ramach którego firma chcemy podążać.
- Od prawie dwóch lat zmieniamy się dla naszych klientów wprowadziliśmy wiele nowych kategorii, których do tej pory nie mieliśmy w swoich sklepach lub mieliśmy bardzo ograniczone – wyjaśnia Sławomir Rupikowski. - Oczywiście nie chcemy absolutnie być drugą Almą i bardzo zwracamy na to uwagę – podkreśla menadżer.
Spółka Kefirek jest franczyzobiorcą SPAR Polska i prowadzi pod szyldem SPAR 28 sklepów. Jak zapowiada przedstawiciel sieci już niebawem firma otworzymy kolejne placówki.
- SPAR dał nam nowe możliwość rozwoju w koncepcie multi brand, ten system jest dla nas idealny ponieważ Kefirek rozwijał się przez ostatnie 18 lat w sposób klasyczny ma sklepy od 100 do 1300 mkw. Powierzchni. SPAR jest na to gotowy ponieważ ma w portfolio ofertę dla różnych formatów sklepów, czyli: SPAR Express, SPAR oraz supermarkety Eurospar – wyjaśnia szef spółki Kefirek.
Ogromnym potencjałem szyldu SPAR jeśli chodzi o rozwój w Krakowie jest duża rozpoznawalność szyldu wśród klientów na całym świecie. Kraków to miasto turystów z zagranicy, którzy znając markę SPAR z rodzimych rynków chętnie odwiedzają sklepy sieci także w Polsce.
SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku. Od 2010 roku marka należy do Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Operator zarządza na krajowym rynku siecią ok. 230 placówek handlowych.
SPAR International jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 44 krajach, na czterech kontynentach. Ponad 13 tys. punktów obsługuje każdego dnia 12 mln klientów.
11