25.04.2017/13:52

Mondelez: druga dymisja na szczytach w dwa tygodnie

Globalny potentat na rynku żywności po raz drugi w krótkim czasie stracił czołowego menedżera. Krążą też pogłoski o zmianie na stanowisku prezesa zarządu. Jednym z powodów dymisji może być zmiana strategii marketingowej dotyczącej globalnych marek koncernu – informuje Chicago Tribune.

Producent wielu znanych marek, w Polsce m.in. Milka, belVita czy Prince Polo, ogłosił rezygnację Dany Anderson, szefową marketingu firmy, która pracowała w koncernie od 2009 r. To już druga osoba z głównego zarządu firmy, która złożyła rezygnację. Jak donosi Chicago Tribune, w ubiegłym tygodniu firma zapowiedziała odejście prezydenta na Amerykę Północną Roberto Marquesa. Zostanie on na stanowisku jeszcze przez kilka tygodni, aby umożliwić gładkie przejęcie obowiązków przez swojego następcę, którym został Tim Cofer, dotychczasowy szef ds. rozwoju. Będzie on tylko menedżerem pełniącym obowiązki do czasu wyłonienia trwałego następcy.

Obie dymisje nastąpiły wkrótce po tym, jak w amerykańskich mediach branżowych pojawiły się doniesienia, że Mondelez wynajął firmę rekrutacyjną z zadaniem znalezienia potencjalnego następcy CEO Irene Rosenfeld, która szefuje koncernowi od 2006 r., czyli od czasu oddzielenia się Kraft Foods.

Według rzecznika koncernu odejścia Marquesa nie należy wiązać z pogłoskami o zmianie na stanowisku CEO, natomiast odejście Dany Anderson da firmie możliwość zmiany roli CMO w procesie redefinicji globalnych strategii marketingowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.