14.04.2020/12:58

Na początku kwietnia Polacy ponownie ruszyli na większe zakupy [NOWE DANE]

Wartość koszyka w 14. tygodniu (od 30 marca do 5 kwietnia) wzrosła o 14 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W porównaniu z poprzednim tygodniem wzrost wyniósł 15 proc. Wartość sprzedaży online w porównaniu tydzień do tygodnia wyniósł 35 proc.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to: jajka 88 proc., mleko 53 proc., sery 35 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to kosmetyki do twarzy -53 proc., lody -33 proc., woda -10 proc.

– Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów potrzebnych na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery. Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody – największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.