28.02.2017/13:51

Na rynku jest miejsce na kilkaset sklepów w formacie marketu

Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i spółki Stokrotka zapowiedział, że firma chce przyspieszyć rozwój sklepów w formacie marketów poprzez budowę sklepów własnych na zakupionych przez spółkę gruntach. Szef firmy podkreśla, że na sklepy w formacie marketu na polskim rynku jest jeszcze dużo miejsca.

Jak wyjaśnia prezes Emperia Holding do tej pory strategię rozwoju sieci sklepów firma opierała na wynajmie. Od 2017 r. firma modyfikuje częściowo strategię rozwoju i będzie kupować grunty i budować na nich obiekty. – Sklepy będą powstawały od podstaw, na kupionych przez nas gruntach. Widzimy na rynku wiele atrakcyjnych lokalizacji, w których nie możemy otworzyć sklepu ze względu na brak odpowiednich lokali do wynajęcia. Są tam jednocześnie działki, które możemy kupić i wybudować na nich sklepy w naszym standardzie – wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

Budowa własnych sklepów w formacie marketu, to kolejny istotny element w strategii rozwoju sieci Stokrotka. – Widzimy na rynku miejsce na kilkaset fajnych sklepów w formacie marketu – mówi szef Emperii.

Dariusz Kalinowski wyjaśnia, że na własnych gruntach może powstać od 10 do 15 proc. wszystkich nowych placówek handlowych.

Pod koniec roku 2014 na polskim rynku handlowym działały 252 sklepy Stokrotka, rok później 327, zaś w 2016 - już 372. Ok. 250 z tych placówek to supermarkety własne. Poza tym sieć prowadzi też własne placówki handlowe w formacie marketów oraz sklepy w modelu franczyzowym.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.