Najważniejsze wiadomości tygodnia: nowe przepisy w handlu, Frisco.pl, Ikea, Piotr i Paweł, Żabka, Carrefour
W tym tygodniu sytuację w handlu kształtowała głównie walka z koronawirusem. Sieci zabezpieczają swoich pracowników i klientów oraz łańcuchy dostaw. Czym jeszcze żyła w tym tygodniu branża FMCG?
Rząd myśli o wprowadzeniu w sklepach odgórnie regulowanych cen na produkty spożywcze
Minister zdrowia Łukasz Szumowski poinformował, że rząd rozważa wprowadzenie cen odgórnie regulowanych na wybrane podstawowe produkty spożywcze/FMCG. Rozwiązanie ma być odpowiedzią na pojawiające się na rynku próby zawyżania cen niektórych towarów (drób, środki higieniczne - red.) związku z obecną sytuacją.
Sankcje dla sprzedawców zawyżających ceny. Możliwe kontrole bez uprzedzenia
UOKiK chce wprowadzić mechanizm sankcji finansowych oraz zmiany form kontroli, tak aby odbywały się one bez uprzedzenia. – Nie może być tak, że jesteśmy ograniczeni w przypadku kontroli siedmiodniowym terminem zawiadomienia – mówił prezes urzędu Tomasz Chróstny w radiu TOK FM.
Zmiany w przepisach ograniczających handel w galeriach! Zobacz nowe rozporządzenie
W sobotę 21 marca zmienia się katalog podmiotów funkcjonujących w centrach handlowych i objętych zakazem lub ograniczeniem działalności. W piątek wieczorem minister zdrowia wydał nowe rozporządzenie w sprawie ogłoszenia stanu epidemii, które de facto doprecyzowuje przepisy zawarte w ubiegłotygodniowym rozporządzeniu, którego interpretacja okazała się dla niektórych przedstawicieli branży problematyczna.
Grupa dostawców Piotra i Pawła nie daje za wygraną w sprawie układu [TYLKO U NAS]
Wierzyciele spółki Piotr i Paweł SA, którzy zagłosowali przeciwko układowi, zapowiadają złożenie zażalenia, jeśli w przyszłym tygodniu dojdzie do zatwierdzenia układu przez sąd - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Dostawcy twierdzą też, że rozważają inne kroki, takie jak zawiadomienia do prokuratury w związku z działaniami zarządu i organów nadzoru supermarketowej sieci.
Handel po koronawirusie nigdy nie będzie już taki sam! [FELIETON]
Epidemia koronawirusa na naszych oczach wywraca do góry nogami modele biznesowe wielu firm. Niektóre z tych zmian zostaną z nami na stałe. Dla handlu pandemia i jej skutki są bolesną lekcją. Z całą siłą ujawniła ona chociażby krytyczne punkty w łańcuchach dostaw i pokazała jak w kryzysowych sytuacjach zachowują się konsumenci. Wykreowała również nowe nawyki zakupowe, płatnicze, w zakresie bezpieczeństwa i higieny czy wreszcie dała potężny impuls rozwojowy kanałowi e-grocery.
Ikea zamyka z powodu epidemii koronawirusa sklepy w Polsce, będą zamknięte do odwołania
Carolina Garcia Gomez, prezes IKEA Retail Polska poinformowała, że w związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego od 14 marca 2020 r. wszystkie 11 sklepów Ikea w Polsce pozostanie zamkniętych dla klientów do odwołania. Zakupy będą jedynie możliwe przez stronę Ikea.pl.
2 komentarze
-
23.03.2020
To samo dotyczy branży fryzjerskiej. Obcinanie na odległość? Czy na własne ryzykom
-
22.03.2020
Szkoda tylko że nagle okulary zrobiły się produktem pierwszej potrzeby i nikt nie zdaję sobie sprawy z tego że nagle od poniedziałku na CH uderza wszyscy klienci którzy wrócili z zagranicy bo będą musieli mieć pilnie zrobione(oczywiście w Polsce jest takiej)Nie rozumiem jak można zachować odstęp 1.5 m od klientów którym będzie trzeba podać okulary do przymierzania, zrobić odpowiednie pomiary. I skąd będziemy wiedzieć czy ta osoba nie powinna właśnie siedzieć w domu bo jest objeta kwarantanny.Czas obsługi takiego klienta nie trwa minutę tylko z reguły od 15nawet do 45 minut. I gdzie tu jest nasze bezpieczeństwo?
11