19.10.2019/21:59

Największe sieci wprowadzają sklepy bez kas i kasjerów

Nowoczesne technologie coraz częściej wypierają tradycyjne kasy. Nad takimi rozwiązaniami pracują najwięksi gracze z branży retail na świecie, jak m.in. Carrefour, Auchan, Jeronimo Martins czy Tesco – czytamy w serwisie businessinsider.com.pl.

W Polsce kolebką sklepów bez obsługi jest Poznań. Dwa lata temu powstała tam pierwsza tego typu placówka pod szyldem Bio Family, a we wrześniu bieżącego roku ruszył stworzony przez firmę technologiczną Surge Cloud sklep Take & Go. W ich ślady w pierwszej kolejności pójdzie najprawdopodobniej Żabka.

Jak podaje businessinsider.com.pl, w skali światowej pionierem sklepów bez kas i kasjerów jest Amazon. Już w grudniu 2016 roku otworzył on w Seattle sklep stacjonarny Amazon GO pozbawiony kas. Jednak dostępny był on tylko dla pracowników firmy – dopiero od zeszłego roku mogą w nim robić zakupy wszyscy chętni.

Z kolei Auchan pierwsze sklepy bez kasjerów pod nazwą Minute otworzył w Chinach w 2017 roku. Inny francuski operator – Carrefour, otworzył w bieżącym roku bezkasowy sklep w swojej siedzibie w miejscowości Massy, niedaleko Paryża. Na razie dostęp do niego mają jednak tylko pracownicy sieci. Businessinsider.com.pl przypomina, że na testowanie sklepu bez kas zdecydowało się też Jeronimo Martins, właściciel Biedronki. W takiej formule 3 października ruszył specjalny sklep jej portugalskiej sieci supermarketów Pingo Doce.

Trend dotarł również do Wielkiej Brytanii. Businessinsider.com.pl wskazuje, że pierwszą tamtejszą siecią, która zdecydowała się przetestować sklep bez tradycyjnych kas, jest firma Sainsbury's. Jakkolwiek po kilku miesiącach testów okazało się, że nie wszyscy klienci byli do końca gotowi na taki koncept sklepu. W związku z tym we wrześniu w placówce pojawiła się tradycyjna kasa. 

Więcej na businessinsider.com.pl
 

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Mario 06.12.2020

    Żaden BOT w kasie samoobsługowej nie zastąpi prawdziwego kontaktu z żywa kasjerką, która doradzi szybko jeśli trzeba, wytłumaczy jak klient czegoś nie rozumie gdy są promocje czy pomoże starszej klientce zapakować towar do siatki gdy widzi że starsza pani nie jest juz taka sprawna jak dawniej., czy najzwyczajniej uśmiechnie się do klienta bo jest osobą empatyczną.Żadna maszyna nie posiada takich umiejętności ,więc póki co ludzie będą nadal korzystali z tradycyjnych kas.

  • Mario 06.12.2020

    Żaden BOT w kasie samoobsługowej nie zastąpi prawdziwego kontaktu z żywa kasjerką, która doradzi szybko jeśli trzeba, wytłumaczy jak klient czegoś nie rozumie gdy są promocje czy pomoże starszej klientce zapakować towar do siatki gdy widzi że starsza pani nie jest juz taka sprawna jak dawniej., czy najzwyczajniej uśmiechnie się do klienta bo jest osobą empatyczną.Żadna maszyna nie posiada takich umiejętności ,więc póki co ludzie będą nadal korzystali z tradycyjnych kas.

  • AW 22.10.2019

    Zakazać sklepów bez kas, to zabija definitywnie rynek pracy!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.