23.09.2020/14:46

Netto kolejną siecią dyskontów spożywczych testującą kasy samoobsługowe

Netto to kolejna dyskontowa sieć, która zdecydowała się na instalowanie w sklepach kas samoobsługowych. Pilotaż rozwiązania ruszył w Danii.

Dwie testowe kasy samoobsługowe zostały wstawione przez sieć do sklepu zlokalizowanego w mieście Køge. W październiku urządzenia trafią także do jednej z placówek handlowych Netto w Kopenhadze. Tam zainstalowanych zostanie pięć maszyn do self-checkoutu.

- To pierwszy raz, kiedy testujemy takie rozwiązanie w Netto - zaznacza Michael Løve, CEO Grupy Netto.

Na początku 2020 r. przedstawiciele sieci Netto podkreślali, że nie mają planów dotyczących instalowania kas samoobsługowych w sklepach w Polsce. - Ale nie wykluczamy, że będziemy wdrażać takie rozwiązanie testowo - tłumaczyło wówczas biuro prasowe detalisty w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Od tamtej pory sporo zadziało się w tym temacie u bezpośredniej konkurencji Netto w formacie dyskontowym, czyli w Biedronce i Lidlu. Portugalska sieć, która na początku roku dysponowała kasami samoobsługowymi w ponad 300 sklepach, postawiła sobie za cel poszerzenie dostępności tego rozwiązania do ok. 1150 placówek na koniec roku. Już na początku kwietnia Biedronka miała 2500 kas samoobsługowych w 750 dyskontach.

 

 
 
 
 
 

 

Lidl, który rozpoczął testy rozwiązania na jesieni 2019 r. i wstępnie planował wdrożenie maszyn w kilkudziesięciu sklepach, widząc działania konkurenta został zmuszony do zrewidowania planów i przyspieszenia wdrożeń. W konsekwencji na początku sierpnia 2020 r. niemiecka sieć miała już 1000 kas samoobsługowych w swoich sklepach w Polsce.

Netto, które odważnie stawia na ekspansję w Polsce i chce doskoczyć do handlowej czołówki - o czym świadczy ogłoszony przed kilkoma miesiącami zamiar przejęcia 301 sklepów Tesco - nie może pozostać obojętne w temacie kas samoobsługowych. Duński dyskonter ma o tyle ciekawą sytuację, że przejmuje sieć sklepów, która jeszcze do niedawna była wiceliderem pod względem self-checkoutu. Tesco na koniec pierwszego kwartału br. posiadało kasy samoobsługowe w 142 sklepach w Polsce.

Oprócz stawiania pierwszych kroków w temacie kas samoobsługowych, Netto rozwija także usługę Scan&Go, pozwalającą na skanowanie produktów przez klientów w trakcie poruszania się po sali sprzedaży, przy wykorzystaniu aplikacji w smartfonie. Dotychczas została ona wdrożona w 60 sklepach w Danii.

Netto wiąże jednak większe nadzieje z kasami samoobsługowymi. - Po 30 minutach obserwacji widzę, że konsumentom zajmuje mniej czasu skorzystanie z kasy samoobsługowej niż z aplikacji - komentuje Michael Løve, CEO Grupy Netto.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także