22.02.2017/15:21

Netto Polska pracuje nad aplikacją mobilną

Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska poinformował w rozmowie z portalem wiadomscihandlowe.pl, że duński operator pracuje obecnie nad stworzeniem własnej aplikacji mobilnej. Firma chce także mocniej wykorzystywać internet do działań marketingowych, ale nie planuje wejścia w e-commerce.

Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska podkreśla, że firma widzi zmiany zachodzące w zachowaniach klientów i szuka rozwiązań, które pozwolą lepiej się z nimi komunikować.

- Klient jest coraz bardziej świadomy, ma swoją specyfikę i handlowcy próbują za tym klientem podążać. Oczywiście, struktura demograficzna społeczeństw jest podobna, jeśli przeanalizuje się ją z perspektywy wieloletniej. Zawsze będzie pewien odsetek osób młodych, seniorów czy rodzin. Myślę jednak, że w obecnych czasach dużo zmieniły media społecznościowe, które pozwalają detalistom lepiej poznać potrzeby konsumentów. Sieci handlowe mogą dzisiaj określić cechy swoich strategicznych grup klientów z dużo większą precyzją niż miało to miejsce w przeszłości – wyjaśnia Sławomir Nitek.

I dodaje: - Z kolei sami konsumenci stali się bardziej aktywni, świadomi. Szukają oni informacji w internecie, wymieniają się opiniami nt. danego produktu, sklepu itd. Z drugiej strony dla detalistów najcenniejszą grupą docelową niezmiennie pozostają rodziny, ponieważ ich potrzeby i możliwości zakupowe zawsze będą nieporównywalnie większe niż potrzeby singla czy seniora. 

Netto Polska pracuje także nad nowymi rozwiązaniami, które pozwolą komunikować się z klientem oraz lepiej promować i personalizować ofertę. - Pracujemy nad stworzeniem własnej aplikacji mobilnej – mówi Sławomir Nitek. Nie zdradził jednak, kiedy projekt może zostać uruchomiony.

Operator regularnie wykorzystuje internet i media społecznościowe w budowaniu relacji z klientami. - Wykorzystujemy szereg narzędzi, jak np. targetowanie z użyciem Facebooka, newsletter produktowy, pod koniec roku uruchomiliśmy nową stronę internetową, która stopniowo będzie wzbogacana o kolejne funkcje – wylicza przedstawiciel Netto Polska.

Netto nie planuje w najbliższym czasie wejścia na rynek e-commerce w Polsce. - Nie będziemy na razie rozwijać tej gałęzi biznesu. Jest to bardzo kosztowna inwestycja, chociażby ze względu na logistykę. Poza tym e-commerce nad Wisłą sprowadza się głównie do marketingu. To jeszcze nie jest ten czas, w którym można wcielać w życie konkretne projekty on-line, bo większość społeczeństwa wybiera tradycyjne zakupy i to się jeszcze bardzo długo nie zmieni.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Młody klient 22.02.2017

    Sklep nr 150: proszę sprawdzić czystość koszy na zakupy albo wymienić niektóre na nowe. Od czasu gdy trzeci raz pod rząd trafił mi się klejący do dłoni kosz, przestałem tam robić zakupy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.