17.05.2018/15:54

Netto zmodernizowało już połowę sklepów w Polsce

Sieć Netto przekonwertowała do najnowszego layoutu już około połowy ze swoich 370 sklepów w Polsce. Proces modernizacji placówek jest kontynuowany i obejmuje od dwóch do czterech sklepów tygodniowo - mówił podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego projektu, przynosi on nam wyniki nawet lepsze niż się spodziewaliśmy - opisywał najnowsze zmiany w Netto przedstawiciel sieci. Jak podkreślił, wszystkie sklepy Netto po modernizacji będą do siebie podobne, choć nie identyczne, co jest związane z różnicami w wielkości sali sprzedaży poszczególnych placówek (od 400 do 750 mkw.).

Udoskonalanie sklepów Netto to element strategii rozwoju na lata 2016-2018, przygotowanej przed dwoma laty. - W ramach tej strategii złożyliśmy klientom cztery obietnice: najatrakcyjniejsze ceny, zawsze zdrowy wybór, "jeszcze więcej niż dyskont" i "zawsze najlepsze oferty dla rodziny". W ten sposób może nie tyle zdefiniowaliśmy nasz target, ale chcieliśmy bardziej pozyskać tych klientów, których jak dotąd aż tak dużo nie mieliśmy, czyli młodych klientów, rodziny z dziećmi - tłumaczył Nitek.

Zmiany wdrażane w Netto to nie tylko unowocześnienie layoutu, ale również nowe rozmieszczenie działów. Badania przeprowadzone przez dyskontową sieć wśród klientów pokazały, że umiejscowienie niektórych produktów odbierane było jako nielogiczne, przykładowo w dwóch różnych miejscach można było odnaleźć kawy.

- Zasadnicza zmiana polega na tym, że teraz pierwszą strefą sklepu jest strefa świeża, która prowadzi klientów przez warzywa, owoce, mięsa, do produktów pierwszej potrzeby - wyjaśniał Sławomir Nitek podczas KRFMCG 2018.

Nowe rozmieszczenie działów zbiegło się w czasie z rozszerzeniem asortymentu sklepów Netto o kilkaset indeksów. Na początku 2017 r. Netto jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziło "zdrową półkę", obejmującą początkowo 160-180 indeksów.

- Ten koncept został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Grupa produktów zdrowych rozwija się bardzo dobrze, poszerzamy ją stale o kolejne produkty, w tym produkty wege - zdradził dyrektor operacyjny dyskontera.

Jak zdradził Nitek, Netto rozpoczęło także gromadzenie i analizowanie "w sposób systemowy" danych nt. klientów odwiedzających sklepy. W tym celu sieć wynajęła zewnętrzną firmę, która zajęła się analizowaniem danych. - To potężne narzędzie - uważa Sławomir Nitek.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Asd 18.05.2018

    Dyrektor operacyjny netto Polska "W ramach tej strategii złożyliśmy klientom cztery obietnice: najatrakcyjniejsze ceny, zawsze zdrowy wybór, "jeszcze więcej niż dyskont" i "zawsze najlepsze oferty dla rodziny".
    ---> zawsze zdrowy wybór ??
    Gdy dwa dni temu w netto zauważyłem śmietanę z olejem palmowym i wieloma innymi "zdrowymi" dodatkami to aż mnie cofnęło... Jeśli tak ma wyglądać zdrowy wybór to ja podziękuję.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.