27.10.2016/21:05

Nielsen otwiera w Warszawie swoje pierwsze centrum operacji na świecie

Specjalizująca się w obszarze badań i analiz rynkowych firma Nielsen, otworzyła w Polsce swoje pierwsze globalne centrum operacji. Zatrudnienie w nim znajdzie 700 specjalistów z zakresu badań i analityki.

Firma Nielsen brała pod uwagę uruchomienie swojego centrum w Polsce lub jednym z krajów sąsiedzkich. Finalnie, to nasz kraj dzięki swojemu potencjałowi i doświadczonej kadrze został wybrany przez władze spółki na lokalizację dla bazy analitycznej.

– Stabilność gospodarcza kraju, dostępność wysoko wykwalifikowanych specjalistów, dobrze przygotowana infrastruktura  - to wszystko czynniki, które zdecydowały o podjęciu decyzji, aby zainwestować w Polsce i stworzyć nasze globalne centrum w Warszawie. Jest ono kluczowe dla wizji rozwoju Nielsena i strategii naszej firmy - mówi Mitch Barns, prezes firmy Nielsen.

Centrum Operacji Nielsen w Polsce będzie centralnym hubem, zajmującym się wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań w obszarze analizy i optymalizacji danych - takich jak udziały w rynku, trendy w sprzedaży detalicznej, zachowania konsumentów czy efektywność promocji.

Warszawskie centrum jest pierwszym tego typu ośrodkiem Nielsena, docelowo współpracować będzie z dwoma innymi centrami, które powstaną w innych krajach, ale zachowa wiodąca rolę w obszarze innowacji i optymalizacji procesów - dla wszystkich rynków, na których działa Nielsen.

Drugie centrum analityczne Nielsena powstanie w Meksyku, a trzecie w jednym z krajów azjatyckich. Dzięki temu jednostki będą mogły analizować dane przez całą dobę. Gdy w Polsce zapadnie noc i sklepy zakończą pracę dane będą mogły być obrabiane w kraju, w którym mamy dzień. W ten sposób wstępnie opracowane dane będą dostępne rankiem dla analityków w Polsce i klientów Nielsena.

W warszawskim Centrum pracę znajdzie docelowo 700 pracowników (teraz jest ich ponad 100). Są to specjaliści z takich obszarów jak przetwarzanie danych, projektowanie procesów biznesowych, analiza statystyczna, a także kadra menedżerska. - 700 specjalistów, których chcemy zatrudnić w perspektywie kolejnych kilku lat, to liczba docelowa. Chcemy pracować nad automatyzacją procesów i w ten sposób zwiększać naszą wydajność. Widzimy wiele obszarów, w których możemy to zrobić – wyjaśnia Piotr Maksimczuk, dyrektor Centrum Operacyjnego Nielsen.

- Warszawskie centrum będzie odgrywało wiodącą rolę w prowadzonych przez naszą firmę analizach i pomiarach. Rozwiązania wypracowane w Warszawie (…) staną się standardem obowiązującym we wszystkich krajach, w których Nielsen działa – podkreśla Piotr Maksimczuk.

Nielsen Holdings Plc jest globalną firmą pomagającą zrozumieć zachowania zakupowe konsumentów i zarządzać informacją. W Polsce firma Nielsen przeprowadza audyty oraz dostarcza dane dotyczące 300 kategorii produktowych, na rzecz ponad 180 producentów oraz 35 sieci handlowych. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.