04.08.2020/13:07

Nivea wprowadza dystrybutory do samodzielnego napełniania opakowań w jednej z sieci drogerii

Klienci mogą teraz samodzielnie napełniać butelki kosmetykami Nivea Creme Soft i Nivea Creme Sensitive w trzech sklepach dm. Nowa oferta jest projektem pilotażowym i będzie dostępna przez sześć do ośmiu miesięcy. Jej celem jest zebranie doświadczeń konsumentów, oszczędzanie opakowań i promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym.

Marka Nivea należąca do koncernu Beiersdorf i dm, najpopularniejsza sieć drogerii w Niemczech, oferują teraz swoim klientom na trzech rynkach dm możliwość samodzielnego napełnienia butelek płynami pielęgnacyjnymi pod prysznic Nivea Creme Soft i Nivea Creme Sensitive. Specjalnie opracowane stacje napełniania są dostępne w dwóch sklepach dm w Hamburgu, sklepie dm w pobliżu Karlsruhe  oraz w sklepach Nivea. 

Pierwsza faza projektu ma trwać od sześciu do ośmiu miesięcy. - Dzięki naszej inicjatywie wszyscy są na pokładzie - my jako producenci, dm jako dystrybutorzy i co najważniejsze: nasi konsumenci” - mówi Iain Holding, dyrektor generalny Beiersdorf Niemcy / Szwajcaria. - Dzięki takiemu podejściu, opartemu na współpracy możemy zdobyć doświadczenie, którego potrzebujemy, aby dowiedzieć się, które rozwiązania promujące gospodarkę o obiegu zamkniętym mają sens i są praktyczne.
Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający dm odpowiedzialny za dział marketingu i zakupów, dodaje: - W dm dostrzegamy, że nasi klienci robią zakupy bardziej świadomie i są chętni do wypróbowywania bardziej zrównoważonych alternatyw. Testując stację napełniania, chcemy wnieść swój wkład w podnoszenie świadomości w zakresie ponownego użycia i recyklingu. W zależności od tego, jak nasi klienci przyjmą tę ofertę, podejmiemy dalsze kroki.

Świadoma konsumpcja potrzebuje konkretnych ofert

W ramach nowo rozpoczętego projektu klienci dm mogą nawet trzykrotnie napełnić puste butelki po popularnych środkach pod prysznic Nivea i zapłacić przy kasie. Po trzecim napełnieniu, w fazie testowej, konsumenci proszeni są o wymianę butelek, aby można było je sprawdzić pod kątem jakości i standardów higieny. W zamian otrzymują bezpłatnie nową butelkę i dolewkę.

- Dzięki Nivea chcemy promować wielokrotne użycie i dalej zwiększać akceptację konsumentów dla zrównoważonej konsumpcji dzięki innowacyjnym alternatywnym opakowaniom - mówi Iain Holding. -  Jeśli chodzi o kosmetyki Nivea, to na początku projektu wybrano produkt oparty na 96-procentowej biodegradowalnej formule. Nie zawiera stałych cząstek mikroplastiku, a butelka wykonana jest w 96 proc. z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu  - informuje.

Zaangażowanie firmy Beiersdorf w zrównoważone opakowania

W maju 2020 roku firma Beiersdorf, zajmująca się pielęgnacją skóry, zobowiązała się do realizacji „Global Plastic Pledge” i wyznaczyła trzy cele dla wszystkich marek: do 2025 r. 100 proc. opakowań powinno nadawać się do ponownego napełnienia, ponownego użycia lub recyklingu. Oczekuje się, że zawartość opakowań z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu wzrośnie do 30 procent, a ilość nowego plastiku na bazie ropy naftowej zmniejszy się o 50 procent. Do końca 2020 roku Beiersdorf będzie również przetwarzać 90 procent wszystkich butelek PET w Europie na tworzywa sztuczne z recyklingu (rPET). Już sam ten indywidualny środek pozwala zaoszczędzić ponad 1200 ton nowego plastiku rocznie.
Beiersdorf ma ponad 135-letnie doświadczenie na rynku produktów do pielęgnacji skóry. Firma z siedzibą w Hamburgu zatrudnia około 20 000 osób na całym świecie i jest notowana na niemieckim indeksie akcji DAX. Firma Beiersdorf osiągnęła sprzedaż w wysokości ponad 7,6 miliarda euro w roku finansowym 2019.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także